معاون امور عمرانی فرمانداری رشت می گوید همه نانوایان باید صندوق دار و متصدی توزیع نان در نانوایی داشته باشند و هر نانوایی که تمکین نکند واصول بهداشتی را رعایت نکنند سهمیه آرد آن‌ها قطع و نانوایی اش پلمب می‌شود.

به گزارش ندای گیلان، محمد علی ویشگاهی، معاون امور عمرانی فرمانداری رشت در چهارمین نشست پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان رشت گفت: با هماهنگی‌هایی که با بانک‌های استان انجام شده است همه نانوایان موظف به دریافت و راه اندازی دستگاه کارت خوان در واحد صنفی خود  هستند و دریافت پول نقد باید در نانوایی‌ها از سوی متصدی صندوق انجام گیرد و شخص نانوا به دلیل رعایت نکات بهداشتی حق دریافت پول از مردم را ندارد.

او  افزود: همه نانوایان باید صندوق دار و متصدی توزیع نان در نانوایی داشته باشند و هر نانوایی که تمکین نکند واصول بهداشتی را رعایت نکنند سهمیه آرد آن‌ها قطع و نانوایی اش پلمب می‌شود.

معاون امور عمرانی فرمانداری رشت گفت : گشت‌های سیار مداوم به صورت محسوس و نامحسوس  نظارت بر قیمت در شهرستان رشت را کنترل می‌کنند و هر واحدی که تخلف واقدام به احتکار اقلام مورد نیاز مردم به خصوص اقلام بهداشتی کنند با او برابر قانون برخورد مخواهد شد.

ویشگاهی تصریح کرد: اغلب خیابان‌ها در شهر رشت و همچنین بخش ها‌ی شهر رشت گند زدایی و ضد عفونی شده واین ضد عفونی‌ها تا برطرف شدن ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

او گفت:  دو موکب نورالزهرا و محسنین هم در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی و مقابله با بیماری کرونا اقدام به پخت نان به صورت رایگان و جذب و توزیع اقلام بهداشت در شهرستان رشت کرده اند.

معاون عمرانی فرمانداری رشت افزود: همه درمانگاه‌های بخش‌های شهر رشت به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مراجعان هستند و علاوه بر آن مراکز خدمات سلامت ۶ در بلوار توحید گلسار، مرکز ۱۶ در بلوار شهید بهشتی، مرکز شماره ۵ در میدان شهر داری زیر کوچه، مرکز شماره ۳ در رودبارتان، مرکز شماره ۱۰ در چماسرا تا ساعت ۲۴ شب آماده خدمت رسانی به بیماران است.

ویشگاهی ، بر رعایت نکات بهداشتی از سوی خشک شویی‌های شهرستان رشت اشاره و تصریح کرد : با توجه به اینکه مردم در راستای ضد عفونی کردن لباس‌های خود به خشک شویی‌ها مراجعه می‌کنند خشک شویی‌ها موظفند به رعایت نکات بهداشتی و کاور کردن لباس‌ها بعد از انجام کار هستند.

/yjc