معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در گیلان ثبت نام کرده اند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت : از اواخر سال ۱۴۰۰ تاکنون ، ۱۰۷ هزار شهروند گیلانی در سامانه saman.mrud.ir برای خانه دار شدن نام نویسی کرده اند که حدود ۵۰ درصد ثبت نامی‌های این طرح به رشت تعلق دارند.

حسین کشاورز با بیان اینکه ۲۸ هزار نفر از ثبت نام کنندگان واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شده اند ، افزود: از این تعداد، ۶ هزار نفر در مرحله نخست ۴۰ میلیون تومان پرداخت کرده اند که این افراد به تناسب پیشرفت کار باید در چندین مرحله وجه واریز کنند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانک‌های عامل به متقاضیان برای ادامه ساخت، اضافه کرد: در این طرح ، شهروندان رشتی ۳۵۰ میلیون تومان و شهروندان دیگر شهر‌ها ۳۰۰ میلیون تومان به تناسب دهک خود، با ۴ تا ۱۳ درصد بهره تسهیلات دریافت خواهند کرد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت : متقاضیان ۲ تا ۳ سال پس از تحویل خانه، پرداخت اقساط را آغاز خواهند کرد.

حسین کشاورز از بیشترین پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن گیلان در رشت خبر داد و افزود: از ۵ هزار و ۵۰۰ واحد سهم رشت در این طرح ، ۶۴۰ واحد که در سایت مسکن مهر این شهر در دست ساخت است ۲۵ درصد پیشرفت دارند.