مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور گفت: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی دور زدن سیاستمداران دنیای غرب بود.

 حجت‌الاسلام سید محمدحسین صفوی ظهر امروز در جلسه شورای استادان دانشگاه پیام نور گیلان با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی اظهار کرد: نامه رهبر معظم انقلاب دور زدن سیاستمداران دنیای غرب بود.

وی به کلام مستقیم مقام معظم رهبری با مردم دنیای غرب اشاره کرد و افزود: امروز رهبر معظم انقلاب از ابزار سایبری و امکانات موجود در راستای ترویج فرهنگ اسلامی استفاده می‌کند.

صفوی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد اسلام هراسی در جوامع غربی است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد ایران را کانون تمام هراس‌ها جلوه دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور به احیای جنگ‌های صلیبی توسط دنیای غرب اشاره کرد و گفت: دشمنان در مقابل نامه مقام معظم رهبری مبنی بر روشنگری جوامع غربی نتوانستند کاری انجام دهند و به این موضوع اعتراف کردند.

وی ذات اسلام را رحمت و نرم‌خویی خواند و بیان کرد: ایران نخستین کشوری بود که ترور کارکنان نشریه فرانسوی را محکوم کرد زیرا در اسلام ترور نداریم و این امر حرام است.

صفوی با اشاره به اینکه اگر فردی عمل خلافی انجام دهد باید مجازات شود، خاطرنشان کرد: در احکام اجرای حدود الهی مسامحه نداریم.

*تشکیل ناتوی فرهنگی غرب علیه اسلام

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور نگاه جمعی دنیای غرب را بر محور ایران، عراق و سوریه عنوان کرد و یادآور شد: دنیای غرب به دنبال «دیگرسازی» است تا مشکلات خود را فرافکنی کند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر منافع اصلی کشور تاکید دارد، اظهار کرد: اگر تمام فعالیت‌ها دولتی شود این امر زمان‌بر و نیازمند تشکیلات است.

صفوی بر استفاده از قابلیت سازمان‌های مردم‌نهاد در انجام فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: فعالیتی که جوشش مردمی داشته باشد مانند چشمه زلال است و مسیر را باز می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید بر پایه مردمی انجام شود، تصریح کرد: دغدغه فعالیت‌های فرهنگی باید در جامعه وجود داشته باشد.

*تشکیل حلقه‌های معرفت‌زایی در دانشگاه‌ها

وی خواستار تشکیل حلقه‌های معرفت‌زایی در دانشگاه‌ها شد و بیان کرد: حوزه و دانشگاه بهترین مکان برای واکنش نسبت به نامه مقام معظم رهبری در ارتقای آگاهی جوانان است.

صفوی به مسئولیت دانشگاهیان نسبت به جوانان در جامعه اشاره کرد و گفت: اکنون مسئولیت دانشگاهیان برای ارتقای آگاهی جوانان به‌ویژه جوانان دنیای غرب گسترش پیدا کرده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور با تاکید بر رجوع به هویت ایرانی ـ اسلامی در جامعه، خاطرنشان کرد: جوانان باید از گذشته فرهنگی و سابقه اسلامی خود اطلاع داشته باشند.

وی جنگ مذهب علیه مذهب را از توطئه‌های دشمنان خواند و یادآور شد: پشت جریان داعش رژیم صهیونیستی برای ایجاد درگیری بین مسلمانان است.

صفوی با اشاره به پیوستن ایران اسلامی به باشگاه فضایی جهان، اظهار کرد: ایران می‌تواند ماهواره فضایی و موشک ماهواره‌بر به صورت بومی تولید کند و این موضوع بهترین الگو برای دیگر کشورها است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور به بومی‌سازی تکنولوژی نانو و انرژی هسته‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: ایران بهترین الگو برای دیگر کشورها شده است.

منبع: فارس