معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به تغییر رنگ چهار شهر استان، گفت: هم اکنون هزار و ۷۱۴ بیمار کرونایی بستری هستند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین آمارهای کرونایی استان گیلان، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۲۲۵ بیمار جدید در بیمارستان‌های گیلان پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۷۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، افزود: حال ۱۹۷ بیمار بد و ۱۱ نفر از این بیمار در شبانه روز گذشته به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به رنگ بندی جدید کرونایی شهرها، گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت چهار شهرستان گیلان از وضعیت قرمز خارج شده اند ولی این به معنا عادی شدن شرایط نیست.

وی ادامه داد: شهرستان‌های رودسر، شفت، فومن و رضوانشهر از وضعیت قرمز خارج و در حال حاضر وضعیت نارنجی دارند.

حیدرزاده با تأکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، اضافه کرد: همچنان رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها تنها راهکار جلوگیری از انتشار و انتقال کرونا است.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از شش هزار نفر با علائم کرونا به مراکز درمانی گیلان مراجعه می‌کنند، گفت: این تعداد مراجعه نشان دهنده فعالیت کرونا در استان بوده لذا همه شهروندان باید خطر کرونا را جدی گرفته و شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.