سرمربی تیم ملی هاکی چمنی بانوان ایران گفت:خیلی سخت است که هم همسر و هم مادر خوبی باشی و از هر لحاظ رسیدگی به خانواده و فرزند با وجود ورزش قهرمانی داشته باشی چون ورزش در سطح قهرمانی برنامه ریزی دست خودت نیست و بارها و بارها با انواعی سختی ها مواجه بودم از جمله از دست دادن شغل همسر به خاطر نگهداری از بچه و نبودن من مادر به خاطر حضور اردوهای ملی و ورزشی.

ندای گیلان–نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته  شنبه های ندای گیلان از بانوان موفق گیلان در عرصه ورزش است.

۱.لطفا خودتان را معرفی کنید و از سوابق ورزشی خود بفرمایید.

 

مینا حسنی چناری هستم متولد شهرستان شفت بزرگ شده شهر رستم آباد و سرمربی تیم ملی هاکی چمنی بانوان ایران همچنین نایب رئیس هیات هاکی استان، دارای مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی .استاد مدعو دانشگاه پیام نور .ورزش را با رشته کاراته شروع کرده و با علاقه ای که به رشته های توپی داشتم به سمت والیبال رفتم و سپس به رشته هاکی که سال ۸۲ در رودبار شروع به کار کرده بود رفتم و تا امروز این رشته مهیج و المپیکی را کاملا حرفه ای دنبال می‌کنم .

 

۲.در مسیر زندگی و ورزش با چه چالش هایی روبرو بوده اید؟

 

هر ورزشی سختی های خاص خودش را دارد، در سالهایی که ما ورزش را شروع کردیم ،محدودیهای زیادی برای ورزش بانوان وجود داشت و  خیلی فرهنگ ورزش بانوان در محیط های کوچکتر جا نیفتاده بود و ما با چالش های زیادی مواجه بودیم و همچنین امکانات ورزشی در شهر های کوچک خیلی کم بود ولی با تلاش، پشتکار و حمایت خانواده توانستم بر مشکلات غلبه کنم.

 

۳.عنوان آخرین کتابی که مطالعه کردید؟

کتاب علم تمرین از دکتر علیرضا رحیمی

۴.از نظر شما پیامدهای استفاده بیش از حد از دنیای مجازی در دنیای امروز چیست؟

از مهمترین آنها می‌توان به دوری و ارتباط کم در خانواده ،چاقی و کم تحرکی .مشکل بینایی و گاهی افسردگی اشاره کرد.

۵.چگونه می‌توان با مشغله ی زیاد و فراوان ،همسر و مادر خوبی هم برای فرزندان بود؟

من دارای فرزند هستم و یک پسر ۳ ساله دارم .واقعا ورزش در سطح قهرمانی با داشتن فرزند خیلی خیلی دشوار است و باید حتما حمایت همسر و خانواده همراه باشد.

البته خیلی سخت است که هم همسر و هم مادر خوبی باشی و از هر لحاظ رسیدگی به خانواده و فرزند با وجود ورزش قهرمانی داشته باشی چون ورزش در سطح قهرمانی برنامه ریزی دست خودت نیست و بارها و بارها با انواعی سختی ها مواجه بودم از جمله از دست دادن شغل همسر به خاطر نگهداری از بچه و نبودن من مادر به خاطر حضور اردوهای ملی و ورزشی

حرف آخر

برای سلامتی خودتان هم که شده حتی نیم ساعت پیاده روی در روز داشته باشید.

حتما برنامه ریزی داشته باشید تا در زندگی خود برای شادی روح و جسم و خانواده سالم فعالیت جسمانی داشته باشید