سخنگوی باشگاه استقلال گفت:متاسفانه برخی هستند که به عنوان هوادار به باشگاه پرسپولیس کمک جدی می‌کنند اما از این کمک ها به باشگاه استقلال نمی‌رسد. تلاش ما بوده کسانی که دل در گرو استقلال دارند فعالیت کنند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایلنا،حجت نظری در نشست خبری باشگاه استقلال اظهار داشت: شرایط را به آرامش نزدیک کردیم، در انتهای نیم فصل برخلاف آنچه انتظار داشتیم بر وقف مراد نبود و بر اساس آنچه پیش بینی کردیم پیش نرفت اما در اما به این جمع بندی رسیدیم که با جدا شدن از کادرفنی پیشین که خیلی هم سخت انجام شد چون این عزیزان از سرمایه های باشگاه استقلال بودند، توانستیم فضا را برای آمدن کادرفنی جدید که آنها هم سرمایه باشگاه هستند آماده کنیم. از همه عزیزان و کادرفنی خوب ما که انصافا تلاش‌شان را کردند تشکر می‌کنم. برای کادر فنی جدید هم آرزوی پیروزی دارم. امیدوارم مجیدی و کادر فنی جدید استقلال با تلاش‌های بی وقفه خیلی زود باشگاه استقلال را به جایگاه واقعی‌اش برسانند و به دغدغه هواداران جامه عمل بپوشانند.

نقل و انتقالات: باشگاه مذاکراتی را داشت اما تا به اینجای بر اثر نظر کادرفنی عملا تنها امکان این را داریم که از ظرفیت آقای قاسمی نژاد استفاده کنیم. سایر بازیکنانی که مذاکره کردیم فعلا امکان استفاده نداریم. درباره آقای قاسمی نژاد مذاکره داشتیم و پیگیر هستیم. آقای مددی پیگیر هستند و با همراهی آقای عبدیان در تلاش هستند تا بتوانند این انتقال را خیلی زودتر نهایی کنند. امیدواریم که در مسیر این انتقال باشگاه شهرخودرو هم همراهی بیشتری داشته باشند تا به توافق برسیم.

محرومیت پنجره نقل و انتقالاتی: ما چند ماه پیش با سختی زیادی توانستیم پنجره را باز کنیم که در این مسیر از نظر وقت گذاشتن کار بسیار دشواری انجام شد اما متاسفانه خیلی راحت این زحمات به هدر رفت و شاهد این هستیم که دوباره بسته شد. با قاطعیت می‌گویم با توجه به جلسه امروز هیات مدیره، آقای مدیرعامل گزارشی را ارائه کردند و تمام اقداماتی که برای باز شدن پنجره انجام شده با سرعت بیشتری پیگیری شود که منابع ارزی را از بانک مرکزی و منابع ریالی را تهیه کنیم که نگرانی نیست و پنجره ما در موعد مقرر باز شود.

میزان بدهی: این موضوع اساسی را می‌دانیم که همه طلبکاران محق هستند و ما نمی‌خواهیم که حقی از کسی ضایع شود. هم شرایط باشگاه و هم شرایط طلبکاران را لحاظ می‌کنیم که طلبکاران داخلی و خارجی را تا جایی که مقدور است پرداخت کنیم و مشکلی برای باز شدن پنجره نباشد. ما برای باز شدن پنجره بالاتر از ۳۵۰ هزار دلار نیاز داریم و این عدد هم در حال تامین است و جای نگرانی نیست و به دنبال این هستیم که زودتر این موضوع را به سرانجام برسانیم.

هروویه میلیچ: ما برای بازگرداندن آقای میلیچ به عدد ۵۰ هزار دلار نیاز داریم و این عدد البته در مقطعی تلاش شد که تامین شود و عرض کردم ما متاسفانه در ایام بازی‌های آسیایی پیشین مبلغی را درحال انتقال برای بردن به قطر و بعضی از بازیکنان بودیم که متاسفانه در فرودگاه ضبط شد. تلاش کردیم آن را دریافت کنیم و پیش قسط میلیچ را بپردازیم که این اتفاق نیفتاد و واقعیت این است که رایزنی جدیدی از سوی آقای مددی و دیگر واسطه انجام شده که ایشان را قانع کنیم که این فرصت را همچنان به باشگاه بدهند تا در ظرف روزهای آینده به تعهداتمان عمل کنیم. تلاش کردیم اما مشکلاتی که به واسطه همه مشکلات مالی به وجود امده کار را سخت کرده و در این مسیر برای این که بتوانیم تعهدات را انجام بدهیم قصوری داشتیم که امیدواریم هواداران ببخشند و تلاش را مضاعف کنیم که ایشان هم برگردند. اراده آقای مجیدی به عنوان سرمربی این است که میلیچ زودتر برگردد و حتما این اتفاق می افتد.

قرارداد مجیدی: در این بخش بر اساس قراردادهای متداول مواردی را مطرح می‌کنیم که واقعا شرط خاصی برای آقای مجیدی به عنوان سرمربی استقلال درنظر گرفته نشد و یکسری بحث‌های متداول وجود دارد که در قرارداد ایشان هم هست اما باشگاه استقلال هیچ شرط ویژه‌ای را برای اینکه سرمربیگری تیم را بپذیرند در نظر گرفته نشد و در این موضوع باید اطمینان بدهم که ما در تلاش هستیم تا ایشان و کادرفنی با آرامش کار را دنبال کنند. ما به دنبال این نیستیم که با مطرح کردن شرط و شروط ذهن کادرفنی را مشوش کنیم و این مانعی شود برای موفقیت لذا مطمئن باشید هر کاری که به نظر برسد تنش زا باشد از آن پرهیز می کنیم و هر روز تلاش می‌کنیم تا آرامش را بیش از پیش به استقلال برگردانیم.

ساکت الهامی: هیات مدیره در جلسه‌ای که داشت گزینه‌هایی را برای تصدی مسئولیت باشگاه استقلال به مدیرعامل معرفی کرد و مسئولیت برعهده ایشان گذاشت که رایزنی با گزینه‌ها صورت بگیرد. در این مسیر بعضی از عزیزان شاید برای مذاکره به باشگاه آمدند یا به صورت تلفنی یا حضوری در محل دیگری مذاکره کردند که آقای الهامی یکی از گزینه‌های سرمربیگری بودند و چه ایشان و چه عزیزان دیگری که برای ما عزیز هستند برای انجام این مهم مدنظر بودند و با آنها مذاکره هم شد که در نهایت باشگاه این نتیجه رسید که ادامه فصل را با آقای مجیدی دنبال کند.

طلب بودورف را بپردازید هم محروم هستید؟: بالاخره انتظار از آقای نورشرق و سایر مسئولان این است که پیش از رسیدگی به موضوع رای صادر نکنند. ایشان به تنهایی هم نمی‌تواند رای صادر کند و مطمئنا این بحث نیاز به رسیدگی بیشتر دارد. ما حتما به فکر تمام طلبکاران استقلال چه داخلی و چه خارجی هستیم و نمی‌خواهیم حق کسی ضایع شود. تلاش داریم به عزیزانی که از ما طلب دارند به خصوص هموطنان عزیزمان پرداخت کنیم. ما انتظار داریم که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به همه تیم‌های لیگ به یک چشم نگاه کنند و همانطور که به تیم رقیب هم نگاهی می‌شود انتظار این است که این رویکرد به استقلال و تمام تیم‌های لیگ یکسان باشد. همانطور که مشکل آنها حل می‌شود مشکل استقلال هم با این راهکار حل شود.

استقلال تا چه زمانی تاوان اشتباهات مدیران را پس می‌دهد؟: درباره قرارداد این عزیزان صحبت نکنم اما هواداران بدهند که مجموع ارقامی که باشگاه در نهایت به کادر سابق پرداخت خواهد کرد شاید از یکی سرمربیانی لیگ برتری فعلی هم کمتر باشد. ما در تمام تصمیمات منافع هواداران را لحاظ می‌کنیم. هیچ مدیری را پیدا نمی‌کنید که نخواهد با تصمیمات خود موفق شوند. انتخاب فکری به این جهت بود که تلاش کنند و موفق شوند که اتفاقا زمانی که این تصمیم را گرفتیم با استقبال هواداران رو به رو شد اما متاسفانه روی خوبش را به ایشان نشان نداد و آقای فکری با دلایل مختلف نتوانستند به موفقیت برسند و جدا شدند تا انشاالله یک روز دیگری با قوت بیشتری به خانه خود برگردند.

انتخاب مجیدی: وقتی آقای مجیدی را انتخاب کردیم سعی کردیم منافع باشگاه را دنبال کنیم. شرایط را طوری پیش بینی کنیم که بهترین نتایج برای استقلال رقم بخورد. اگر هر یکی از عزیزان موفق شوند این با همه مدیران و همه زحمت کشان باشگاه تقسیم خواهد شد و شکست هم به همین شکل خواهد بود. در شکست یا پیروزی همه سهیم خواهیم بود. سعی داریم همیشه بهترین تصمیم را بگیریم و آن میزانی که از باشگاه استقلال خارج شده هم عددی نیست که جای نگرانی برای هواداران داشته باشد و مطمئن باشید ما در این مدت سال جاری حدود ۴۰ میلیارد تومان از مدیران پیشین را پرداخت کردیم به همان نسبت تلاش می‌کنیم که بدهی به جای نگذاریم و منافع باشگاه را هم تامین کنیم.

ورزشگاه امام رضا: بحث مفصلی است که کوتاه عرض می‌‌کنم. طبق قانون بند ۶ ماده ۵۵ شهرداری‌ها هرگونه واگذاری اموال و املاک هر شهری برعهده شورای آن شهر است. تفویض‌ها سقف دارند و چون این ورزشگاه‌ها بیشتر از سقف هستند پس شورای شهر باید تصمیم گیری کند. سازمان ورزش شهرداری تهران مطلب منتسب به آقای محسنی را تکذیب کرد و گفتند که اساسا ایشان درباره ورزشگاه ها ذکر نامی نداشتند. ایشان بدون اینکه از ورزشگاهی نام ببرند این فرآیند را توضیح دادند اما اگر نامبرده باشند ایشان در این بخش نمی توانند صحبت کنند چون تصمیم گیری در این باره به شورای شهر بستگی دارد. ۴ ماه پیش در این خصوص برای تعیین تکلیف ورزشگاه امام رضا و کاظمی صحبت کردم و شهردار تا به امروز قدمی برنداشته است. امیدواریم لایحه ای به شورا ارسال شود تا خود شورا تعیین تکلیف کند. ورزشگاه امام رضا وقفی نیست و سند مالکیت به نام شهرداری است. ورزشگاه شهید باکری هم صحبتش مطرح نیست و همچنان ورزشگاه امام رضا در اختیار باشگاه استقلال است. اینکه در ادامه چه اتفاقی می افتد به تصویب لایحه از سوی شهردار بستگی دارد که هنوز هیچ اتفاقی در این خصوص نیفتاده است.

هزینه‌ها و پرداختی به کادرفنی: در این بخش از زحمات آقای مددی، مدیرعامل محترم باشگاه تشکر می‌کنم که در تلاش هستند تا منابع مالی را تامین کنند. همین امروز صبح اعلام کردند که در هفته جاری یک مبلغی را به بازیکنان پرداخت کردند که متوسط ۳۵ درصد به بازیکنانمان پرداختی داشتیم که این پرداختی ها از ۱۷ تا ۷۰ درصد به بازیکنان پرداخت شده است. متاسفانه در پرداختی به کادر اجرایی و کادرفنی عقب هستیم و تلاش داریم این کاستی را هم جبران کنیم. امیدواریم پیش از شروع بازی های آسیایی میزان بیشتری از قراردادها را بپردازیم.

تعهدات کارگزار: متاسفانه در حوزه باز کردن پنجره یکی از چالش‌های ما همین است. با توجه به اینکه کارگزار خوب ما از تعهدات هم جلوتر است وقتی در مورد پنجره با عزیزان صحبت شد تا این لحظه متاسفانه نتوانستیم نتیجه ای حاصل کنیم و در تلاش هستیم که از منابع دیگری از کارگزار مربوط به منابع ارزی را به دست بیاوریم. امیدواریم هر عزیزی که می‌تواند در این بخش به ما کمک کند در این تلاش با ما سهیم شود که کمک کرده و پنجره را زودتر بازی کنیم.

سرپرست جدید استقلال: در شرایط فعلی که آقای کاظمی تلاش می‌کنند در کنار تیم مسئولیت سرپرستی را هم برعهده گرفتند شرایط در حال انجام است اما به دنبال این هستیم که طی روزهای آینده تصمیم گیری کنیم. با بعضی از عزیزان صحبت شده و نظر سرمربی محترم هم اخذ شده و امیدواریم طی روزهای آینده برای سرپرست تیم هم تعیین تکلیف کند و به جمع بندی برسد. این زمان خیلی زیاد نخواهد بود و حداکثر در ماه اسفند تکلیف سرپرست هم مشخص می شود.

صحبت‌های یحیی گل محمدی و برطرف شدن مشکلات مالی پرسپولیس: واقعیت‌اش برای واکنش نشان دادن تحت هیچ فشاری نیستیم اما اینکه چه صحبتی بخواهیم برای تیم دیگری بکنیم ترجیح این است که سرمان در کار خودمان باشد و به رقبا هم توصیه می‌کنیم که سرشان در کار خودشان باشد. هیچ زمان نخواستیم که در کار دیگر تیم‌ها دخالت کنیم و می خواهیم امور استقلال را دنبال کنیم. بی تردید کسی که دنبال حاشیه است سعی دارد بازی را جایی به غیر از زمین فوتبال ببرد.

اعضای هیات مدیره خیلی مواقع بوده چه زمانی که عضو بودند یا نبودند کمک هایی انجام دادند که این امکان دارد مالی یا غیرمالی بوده باشد اما اینکه چه کسی چه کاری انجام داده صحبتی نشده است. به وقتش خواهیم گفت که اعضای هیات مدیره یا سایر اعضای باشگاه چه کمکی به باشگاه کردند. در شرایط فعلی معتقدیم باید کمک کنیم تا شرایط استقلال روز به روز بهتر شود. از منابع مختلف استفاده کنیم تا تیم را از هر نظر وارد آرامش کنیم. متاسفانه برخی هستند که به عنوان هوادار به باشگاه پرسپولیس کمک جدی می‌کنند اما از این کمک ها به باشگاه استقلال نمی‌رسد. تلاش ما بوده کسانی که دل در گرو استقلال دارند فعالیت کنند.

دستیار جدید در کادرفنی؟: خیر، تا این لحظه برای بکار گرفتن شخص جدیدی با باشگاه صحبت نکردند و به نظر می رسد ما با همین کادر مسیر را ادامه می دهیم. ایشان هر زمانی که بخواهند

عضو پنجم هیات مدیره و علی نامداری: اینکه چه عزیزی و چه زمانی به هیات مدیره اضافه شوند در اختیار مجمع باشگاه است و ما مسئولیتی نداریم و خیلی مواقع ممکن است که اطلاعی نداشته باشیم اما به نظر می رسد که مجمع باشگاه در حال تعیین تکلیف است و اینکه در نهایت چه کسی اضافه می‌شود، صحبت نمی‌کنم و این اتفاق طی روزهای آینده عضو پنجم معرفی خواهند شد.

احکام انضباطی مهدی قایدی و محمد رشید مظاهری: در مورد این دو در دوره کادرفنی پیشین مواردی وجود داشت که بر آن اساس این عزیزان را به باشگاه معرفی کردند که البته در مورد همه بازیکنان خوب ما کادرفنی فعلی تصمیم نهایی را خواهد گرفت اما ما بی تردید تلاش خواهیم کرد تا همه کسانی که به عنوان بازیکن، کادرفنی و اجرایی و کارکنان باشگاه و مدیران در هر سطحی اولویت آنها نظم و انضباط باشد. انضباط تیمی بسیار مهم است و در مورد این دو عزیز هم با وجود اینکه هنوز جلسه برگزار نشده است به نظر می‌رسد که موضوع در حال بررسی و تعیین تکلیف است که امیدواریم این قائله به زودی ختم شود و امیدواریم که هیچ بازیکن بحث انضباطی نداشته باشد تا باشگاه هم محور نشود که از اهرم انضباطی برگزار کند. ما سابقه نداشته که اگر رایی صادر شده آن را اعلام کنیم و جزو سیاست های ما نیست. سیاست باشگاه این نیست که احکام انضباطی باشگاه را منتشر کنیم.

اصلاحیه: صحبتی در مورد این داشتم که ۳۵۰ هزار دلار نیاز داریم که عدد کمتر از این هست ولی این منابع ارزی را برای امور جاری هم نیاز داریم. کمتر از نصف این عدد برای باز شدن پنجره نیاز داریم و چون دو بازیکن خارجی داریم مابقی را برای آنها و همینطور بازی های آسیایی نیازی داریم.

صحبت پایانی: از همه کسانی که استقلال را دوست دارند برای اینکه بخواهیم به قهرمانی برسیم توصیه دارم همه کسانی که عاشق استقلال هستیم، همه کسانی که این تیم را دوست داریم باید متحد باشیم کمک کنیم که بازیکنان بهترین نتایج را کسب کنند، بازی زیبا ارائه کنند و بازی را با برد تکمیل کنند. امیدوارم با این آرزوهای خوب استقلال را به زودی در راس و جایگاه واقعی اش ببینیم.