فرماندار انزلی گفت:دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید اتمام پروژه‌های نیمه کاره با پیشرفت بالای ۸۰ درصد را در دستور کار قرار دهند و پس از آن اولویت با پروژه‌های مهم است.

به گزارش ندای گیلان،اسماعیل میر غضنفری بعد از ظهر شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی بندرانزلی با اشاره به تخصیص اعتبار ۲۳۱ میلیارد و و ۱۳۸ میلیون تومانی، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید اتمام پروژه‌های نیمه کاره با پیشرفت بالای ۸۰ درصد را در دستور کار قرار دهند و پس از آن اولویت با پروژه‌های مهم است.

وی به تخصیص قطره چکانی اعتبارات استانی برای دستگاه‌های شهرستان انزلی اشاره و تصریح کرد: بیشترین توجه فرمانداری انزلی در تصویب بودجه، توجه به آب شرب و آب زراعی روستایی مد نظر بوده است.

میر غضنفری با بیان اینکه متأسفانه در بندرانزلی پروژه‌هایی با توقف چند ساله و مطالبات معوق وجود دارد، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی پروژه‌هایی را که بر اساس قانون قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد به فرمانداری اعلام تا بتوان با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام و دولت گام مؤثری برداشت.

وی ادامه داد: با توجه به ارتباطات ملی نماینده انزلی در مجلس انتظار داریم در تخصیص اعتبارات از منابع ملی و از محل پنج درصد اعتبارات وزارتخانه‌ها به شهرستان کمک کنند.

میر غضنفری همچنین گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و تک محصولی بودن درآمد کشور محدودیت‌هایی در تأمین و تخصیص منابع مالی وجود دارد اما الزامات قانونی از سوی همه رؤسا و مدیران ادارات باید رعایت شود.

فرماندار بندرانزلی با تاکید بر اینکه با هرگونه بی نظمی از سوی رؤسای دستگاه‌های اجرایی برخورد می‌شود، تصریح کرد: رعایت حرمت همه مسئولان و رؤسای ادارت به عنوان تکلیف شرعی و واجب است انتظار دارم این حفظ حرمت متقابل باشد و هیچ یک از رؤسای ادارت بدون هماهنگی حق اعزام جانشین برای حضور در جلسات فرمانداری را ندارند.

میر غضنفری ادامه داد: باید مدیران دستگاه اجرایی بتواند در دو ماه آینده در مسیر مبادله موافقت نامه قرار گرفته و سهم آورده‌ای برای اداره خود از مجموع اعتبارات استانی تعریف کنند.

وی تاکید کرد: در جلسات آینده کمیته برنامه ریزی شهرستان اگر دستگاه اجرایی نتواند اعتبارات مصوب را جذب کند آن میزان اعتبار به دستگاهی که قابلیت انجام کار بیشتری را داشته، داده می‌شود.

مهر