استاندار گیلان از اجرای طرح هزار روستا و هزار ورزشگاه در روستاهای استان در سال جاری خبر داد و افزود : در جانمایی این زمین های ورزشی باید وجود امکانات زیرساختی نظیر شبکه آب و برق و جاده دسترسی لحاظ شود

به گزارش ندای گیلان،مصطفی سالاری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری که با حضور عیسی منصوری معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد  از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان در شهریور ماه سال جاری در منطقه آزاد انزلی خبر داد و تصریح کرد : تهیه کتابچه ای از فرصت های گردشگری استان جهت ارائه در این همایش ضروری است .

وی خواستار حمایت وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه جامع توسعه گردشگری استان در قالب  تخصیص 370 میلیارد تومان از محل اعتبارات متمرکز در بخش روستایی و عشایری برای اجرای طرح ها ی گردشگری استان شد .

نماینده عالی دولت در گیلان  با اشاره به امضای تفاهم نامه ای به ارزش 50 میلیارد تومان برای استاندارد سازی و نصب تابلوها و علایم جاده ای استان اظهار داشت : تحقق این مهم نقش بسزایی در افزایش ایمنی ، کاهش ترافیک و دسترسی آسان و سریع مسافران به مقاصد خود ایفاء خواهد کرد .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در اجرای طرح جامع گردشگری ،اثرات اجتماعی و زیست محیطی آن بسیار برای ما حائز اهمیت است تصریح کرد : باید ضمن فراهم کردن رفاهیت بهتر برای گردشگران در جهت بهبود معیشت و رونق اشتغال در استان  تلاش کنیم .

 دکتر سالاری از انتخاب مشاور برای مطالعه طرح جامع گردشگری استان خبر داد و افزود : این انتخاب در راستای تجمیع مطالعات گذشته و توسعه بخش گردشگری انجام پذیرفته است .

وی با اشاره به تعریف 32 محور گردشگری در استان ، از معرفی 4 هزار و 600 نقطه از سوی  بخشداران و شورای روستاها برای اجرای محورهای گردشگری خبر داد و افزود : مشاور جامع ، ضمن ارزیابی جانمایی های صورت گرفته از سوی بخشداران و شوراها، مکان مناسب برای اجرای محورهای گردشگری استان را نهایی خواهد کرد .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به طرح گردشگری البرز مرکزی در استان و در نظر گرفته شدن مناطق سیاهکل ، دیلمان و رستم آباد به عنوان مسیر گردشگری ، این طرح را با اهداف گردشگری تعریف شده در استان هم راستا دانست و افزود : در اجرای طرح ها باید اثرات اجتماعی و زیست محیطی آن لحاظ گردد .

دکتر سالاری بر ضرورت تسریع در اجرای طرح های بوم گردی استان تاکید کرد و افزود : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان صاحب کار باید به صورت جدی تر در حوزه اجرای این طرح ها ورود کرده و کم کاری ها را گزارش  دهد .

وی عدم انحراف تسهیلات اعطایی و هزینه کم ایجاد اشتغال را از جمله مزیت های اجرای طرح های بوم گردی برشمرد و خاطر نشان کرد : احداث واحد های بوم گردی و سازه های گردشگری ضمن ایجاد رونق و آبادانی ، اقدامی ماندگار در روستاها به شمار می رود .

دکتر سالاری برضرورت بهره گیری مدیران کل دستگاههای اجرایی از سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) برای پاسخگویی به استعلام ها تاکید و تصریح کرد : با بهره گیری از این سامانه، استعلام ها به صورت شفاف و با سرعت انجام خواهد پذیرفت .

 استاندار گیلان از اجرای طرح هزار روستا و هزار ورزشگاه در روستاهای استان در سال جاری خبر داد و افزود : در جانمایی این زمین های ورزشی باید وجود امکانات زیرساختی نظیر شبکه آب و برق و جاده دسترسی لحاظ شود