ندای گیلان:روز گذشته در محور فومن یک دستگاه موتورسیکلت واژگون شد و راکب جوان آن با زمین برخورد کرد و جان خود را از دست داد.

به گزارش روابط عمومی پلیس گیلان به ندای گیلان، مهیار رستگاربا اشاره به وضعیت جاده‌های گیلان به ویژه در محورهای کوهستانی اظهار کرد: اکنون تمام راه‌های ارتباطی گیلان باز است و تردد بدون محدودیت ترافیکی در آنها جریان دارد.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته محورهای کوهستانی گیلان بارش برف بود، افزود: اکنون بارش برف قطع شده و محورهای کوهستانی باز است.

 فرمانده پلیس راه گیلان به بی‌احتیاطی و عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران اشاره کرد و گفت: موتورسواران در 60 درصد تصادفات مرگبار غیر مقصر هستند و به اشتباه وسیله نقلیه دیگر دچار سانحه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کلاه ایمنی ضامن حفظ و ایمنی راکبان موتورسیکلت است، ادامه داد: روز گذشته در محور فومن یک دستگاه موتورسیکلت واژگون شد و راکب جوان آن با زمین برخورد کرد و جان خود را از دست داد.

رستگار اضافه کرد: خانواده‌ها باید استفاده از کلاه ایمنی را مورد تأکید فرزندان و همسران و برادران خود قرار دهند و آن را ضروری بدانند.

وی با تصریح بر اینکه فرآیند وقوع حادثه یک ثانیه است، خاطرنشان کرد: صدمات ناشی از این حادثه یک عمر خانواده را درگیر می کند.

فرمانده پلیس راه گیلان از راکبان موتورسیکلت خواست تا نسبت به استفاده از کلاه ایمنی بی‌توجه نباشند و یادآور شد: در بیشتر حوادث رانندگی که برای موتورسواران رخ می‌دهد از ناحیه سر و گردن دچار ضربه می‌شوند و استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند از صدمات وارده به سر و گردن جلوگیری کند.