معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: هیچ کدام از عوامل اجرایی در کشور از جمله بانک ها و امور مالیاتی نباید مانعی بر سر راه تولید بلکه باید حامی و تسهیل‌گر روند تولید باشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آرش فرزام صفت در حاشیه برگزاری جلسه رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس سیاست گذاری دولت، واحدهای تولیدی در حال کار و فعال نباید به هیچ عنوان متوقف شوند.

وی با اشاره به اینکه کارگروه رفع موانع تولید در استان و شهرستان ها با اولویت جلوگیری از توقف واحد های تولیدی برگزار می شود افزود: همواره سعی شده با تعامل با بانک ها واحد هایی که مشکل بانکی دارند را در مسیر بازگشت به چرخه تولید قرار داده و از آنها حمایت شود.

فرزام صفت با اشاره به توقف یا نیمه فعال شدن برخی واحدهای تولیدی و صنعتی از سال های گذشته تصریح کرد: تمرکز کارگروه رفع موانع تولید بر روی واحد هایی است که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با رفع مشکل آنها سریعا به چرخه تولید باز می گردند.

وی با اشاره به وجود ۲۹ واحد تولیدی نیمه فعال در بندرانزلی تصریح کرد: در تلاشیم با استفاده از تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید در راستای بازگشت هرچه بیشتر واحد های نیمه فعال گام برداریم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان همچنین اظهار کرد: در گیلان حدود سه هزار واحد صنعتی وجود دارد که حدود ۳۰ درصد از آنها به دلایل مختلف با رکود مواجه شده یا با ظرفیت اسمی خود کار نمی کنند و همه این موارد برای کارگروه رفع موانع تولید استان اهمیت دارد.

وی توصیه کرد : واحدهای تولیدی در ابتدا میزان پیشرفت  فیزیکی خود را تا ۶۰ درصد رسانده و سپس به دنبال استفاده از تسهیلات بانکی باشند و ترجیحا به وام بانکی متکی نباشند.