رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با اعلام اینکه پیشنهاد سازمان برون سپاری ۵۰ دستگاه اتوبوس است، گفت: ۲۰ دستگاه نیز در اختیار شهرداری خواهد بود تا در موارد خاص و یا برای کسب درآمد استفاده شود
به گزارش ندای گیلان از رشت،برون سپاری تعدادی از اتوبوس های شهری رشت در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای این شهر بررسی شد.
حامد عبدالهی با بیان اینکه باید توجیهات و گزارشات فنی دقیق این موضوع به کمیسیون ارائه شود اظهار داشت: برون سپاری اتوبوس ها کاهش هزینه های سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر را در پی خواهد داشت اما در این موضوع نیز باید قرارداد شهرهایی که تجارب موفقی در این زمینه دارند نیز بررسی شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه باید در جزییات قراردادها دقت شود خواستار ارائه گزارشی از سوی سازمان مربوطه طی دو هفته آینده در این خصوص شد و گفت: برون سپاری صحیح اتوبوسها در مدیریت منابع انسانی و هزینه ها موثر خواهد بود و بنا بر گزارش های سازمان هزینه های نگهداری هر اتوبوس را از ۱۶ میلیون تومان در ماه به حدود ۹ میلیون تومان کاهش خواهد داد.
بررسی بودجه سال ۹۸ سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت
پیمان پارسا در خصوص بودجه سال ۹۸ با اشاره به اینکه هزینه ها با توجه به تعداد اتوبوس های سازمان متفاوت خواهد بود بر ضرورت مساله برون سپاری اتوبوس ها تاکید کرد و گفت: هر اتوبوس بیش از ۱۶ میلیون تومان در ماه هزینه دارد که در صورت برون سپاری این هزینه به حدود ۹ میلیون تومان کاهش خواهد یافت ضمن آن که افزایش ساعت کاری و خدمات مطلوب تر را نیز به دنبال دارد.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با اعلام اینکه پیشنهاد سازمان برون سپاری ۵۰ دستگاه اتوبوس است، گفت: ۲۰ دستگاه نیز در اختیار شهرداری خواهد بود تا در موارد خاص و یا برای کسب درآمد استفاده شود. ضمن آن که جای پارک اتوبوس های برون سپاری شده نیز توسط شهرداری تعیین خواهد شد.
شکوهی راد همچنین از امکان واگذاری اتوبوس ها طی یک دوره ۷ تا ۱۰ ساله به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در صورتی که مالکیت اتوبوس ها نیز در این مدت به بخش خصوصی منتقل شود ضمن حفظ و نگهداری بهتر اتوبوسها، کاهش هزینه های ماهانه سازمان را نیز در پی خواهد داشت.
جواد حرفت خواه مدیر تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت نیز ضمن استقبال از مساله برون سپاری اتوبوس ها، تصریح کرد: برون سپاری اتوبوس ها بسیاری از مشکلات سازمان را رفع خواهد کرد و این سازمان می تواند از طریق کاهش هزینه ها بسیاری از پروژه های مدنظر خود را اجرایی نماید.
حامد عبدالهی نیز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرداری رشت و سازمان های تابعه باید به دنبال کدهای درآمدی جدید و کاهش هزینه ها باشند گفت: در شهرداری تهران از گاری هایی که باربری می کنند نیز درآمد زایی می شود و این گاری ها پلاک گذاری شده اند.
آمنه خدابخشی با اعلام اینکه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در سال های اخیر تلاش هایی برای افزایش درآمد و کاهش هزینه ها داشته است گفت: برخی منابع درآمدی در این سازمان ایجاد شده است که اگر مورد توجه قرار بگیرد و روی آن موضوعات کار شود منجر به افزایش درآمد های سازمان خواهد شد.
مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت با اشاره به اینکه برون سپاری اتوبوس ها هزینه ها را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد، افزود: این طرح خروجی مالی خوبی دارد.

 

حامد عبدالهی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با بیان اینکه هر یک از سازمانها هزینه هایی نظیر پذیرایی و چاپ بنر دارند، گفت: اتوبوس های شهری باید فعال باشند و برخی هزینه ها نظیر اتوبوس ها در اولویت هستند. در شرایط اقتصادی فعلی اگر مجسمه یا آبنمای جدیدی ساخته نشود، اتفاقی نمی افتد و باید هزینه های ضروری تامین شوند.
وی افزود: با توجه به هزینه های ضروری بالایی که در این سازمان وجود دارد حتی در صورت برون سپاری اتوبوس ها باز هم نیاز به افزایش حمایت شهرداری مرکز از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت وجود دارد بنابراین انتظار می رود از هزینه های غیر ضروری شهرداری کاسته شود و به این سازمان توجه بیشتری شود.
محمد حسن علیپور نیز با اشاره به هزینه های غیر ضروری در شهرداری رشت و موازی کاری های صورت گرفته، گفت: شهرداری نیاز به اولویت بندی هزینه ها دارد و باید از هزینه های غیر ضروری پرهیز شود.
حسین احمدی پور سرپرست اداره مالی و اقتصادی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت نیز در این جلسه حضور داشت.