در هفتاد و ششمین جلسه شورای رشت لایحه کمک مالی برای مرمت مسجد میراثی حاج سمیع بررسی شد.

به گزارش ندای گیلان، هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر رشت در تالار شورا برگزار شد.

فاطمه شیرزاد با قرائت دستور جلسه، فرازی از وصیت نامه شهید غلامرضا مژدهی را بیان نمود و بر پاسداری از ارزش های انقلاب و رعایت حجاب و اخلاق تاکید کرد.
منشی شورا تصریح کرد: پس از پایان جلسه صحن، نوزدهمین جلسه کمیسیون تلفیق شورا به منظور بررسی لایحه بودجه پیشنهادی سال آتی با حضور مدیران مالی شهرداری برگزار می شود.

وی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تاکید کرد: ایشان نمونه کامل در حسن رفتار و بالاترین الگو برای زنان جهان و کشورمان محسوب می شوند.
شیرزاد با تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد، همگان با شرکت قدرتمندانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند.

نایب رئیس شورا نیز دهه فجر و روز نیروی هوایی را به دلاوران این عرصه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد، همگان در راستای آرمان های امام راحل استوار باشند.

رضا رسولی با بیان تسلیت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: لایحه تعریض پل آهنی هلال احمر برای دومین بار به صحن شورا آمده و با اخذ نظر کمیسیون های بودجه و عمران در مورد آن تصمیم گیری می شود که البته ارسال آن به صورت لایحه تعجب برانگیز است و شهرداری می توانست با یک بررسی اجمالی مشکل را رفع نماید. پل در یک محله ای قرار گرفته که ۵۰ خانوار سکونت دارد و پل فعلی پاسخگوی خوردوهای امدادی نیست.
وی با اشاره به بازدید از محل بیان داشت: پل بر روی رودخانه و یک کانال آب بر و در جوار یک زمین کشاورزی احداث شده و نظر کمیسیون این است که با شن ریزی و تعریض پل و بخشی از زمین که مالک اعلام آمادگی کرده بدون دریافت هزینه حاضر است به شهرداری هبه کند و می توان با هزینه کم پل را تعریض کرد.

احمد رمضانپور نیز با اشاره به بررسی این لایحه در کمیسیون های بودجه و عمران خاطر نشان کرد: اگرچه بنده مخالف احداث پل به دلیل وضعیت درآمدی شهرداری بودم ولی پس از بررسی مشخص شد به دلیل مطالعه کانال ژ۵ که احداث چند پل هم در این مسیر درنظر گرفته شده، مهندس مشاور پروژه بررسی نماید که آیا در محدوده همین محله نیز پل احداث می گردد یا خیر؟

همچنین لایحه کمک مالی برای مرمت مسجد میراثی حاج سمیع نیز بررسی شد.

فرهام زاهد در این زمینه بیان داشت: تعهد شهرداری برای کمک به مرمت این مسجد فقط سقف بود ولی شهرداری تاکنون علاوه بر سقف پنجره ها را هم تعویض کرده و برای برخی از موارد دیگر نیز هزینه نموده است.
نایب رئیس کمیسیون بودجه شورا، خواستار ارائه گزارش از سوی شهرداری شد تا مشخص شود، شهرداری چه قراردادی داشته و تاکنون چه مبالغی را کمک کرده است.

رضا رسولی افزود: اعتبار برای احیای این مسجد تاریخی از پروژه های بازآفرینی بود که می باید دولت می داد ولی درآمد کد کمک محقق نشده است.