رییس کمیسیون توسعه پایدار گفت: برای چنین پروژه ای باید تمامی معضلاتی که ممکن است اتفاق بیافتد مانند ترافیک احتمالی در اثر اجرای پروژه پیش بینی و بررسی شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ششمین جلسه کمیسیون توسعه پایدار با حضور اعضا و مشاوران کمیسیون و مدیران شهرداری در سالن جلسات شورای شهر با محوریت بررسی پروژه خیابان خوراک برگزار شد.

رییس کمیسیون توسعه پایدار با اشاره به ماهیت اصلی شکل گیری خیابان خوراک تصریح نمود: فلسفه وجودی خیابان خوراک باید عرضه خوراک بومی و محلی و در راستای اهداف شهر خلاق خوراک و معرف فرهنگ بومی باشد.
هادی رمضانی بر لزوم بررسی تمامی جوانب یک پروژه تاکید کرد و گفت: برای چنین پروژه ای باید تمامی معضلاتی که ممکن است اتفاق بیافتد مانند ترافیک احتمالی در اثر اجرای پروژه پیش بینی و بررسی شود.
وی با اشاره به اهمیت نوع قرارداد برای پروژه خیابان خوراک شهر عنوان نمود: باید نحوه قرارداد این اجازه را به ما بدهد که اگر در ادامه کار پروژه نیاز به تغییرات داشت در انجام اصلاحات به لحاظ قانونی به مشکل بر نخوریم.
رییس کمیسیون توسعه پایدار با اشاره به اهمیت بررسی تمامی جوانب پروژه در کمیسیون های شورای شهر بیان نمود: شهرداری قبل از اینکه این پروژه در شورای شهر بررسی شود اقدام به اعلام تاریخ عقد قرارداد پروژه نمود از آنجایی که اعضای شورای شهر باید پاسخگوی شهروندان باشند باید متن قرارداد و شکل اجرای کار در شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد.
   نایب رییس کمیسیون توسعه پایدار با اشاره به اهمیت بررسی تمامی جوانب پروژه در کمیسیون های شورای شهر بیان نمود: شهرداری قبل از اینکه این پروژه در شورای شهر بررسی شود اقدام به اعلام تاریخ عقد قرارداد پروژه نمود از آنجایی که اعضای شورای شهر باید پاسخگوی شهروندان باشند باید متن قرارداد و شکل اجرای کار در شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد.
مجید عزیزی عضو کمیسیون توسعه پایدار با تاکید بر استفاده از فضاهای فرهنگی برای ایجاد خیابان خوراک بیان نمود: ایده خیابان خوراک در راستای شهر خلاق خوراک ایده ای قابل تحسین است. اما باید از ظرفیت های مکانی بهتری مانند پارک شهر برای چنین پروژه‌ای استفاده نمود. از آنجایی که پارک شهر رشت در حال حاضر تبدیل به یک فضای بی روح شده، این اقدام به جذابیت پارک شهر نیز خواهد افزود. علاوه بر این با توجه به گستردگی پارک شهر مشکل ترافیکی کمتری در این بخش به وجود خواهد آمد.
وی بر توجه هر چه بیشتر به فضای بومی محلی تاکید کرد و افزود: از ایجاد فضاهای بی روح برای این امر باید بپرهیزیم و با بررسی های بیشتر از فضاهای بومی که نشان از فرهنگ محلی است باید بهره برد.
مسعود عباس‌نژاد عضو کمیسیون توسعه پایدار با تاکید بر اصل پاسخگویی اعضای شورای شهر در برابر شهروندان و نگاه تخصص محور در کمیسیون‌ها تصریح نمود: پس از گذشت ۴ ماه از عمر شورای ششم هر اتفاقی در شهر به پای اعضای دوره ششم خواهد بود و به همین جهت باید اتفاقاتی که در شهر در حال رقم خوردن است در کمیسیون های شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد.
وی به اهمیت بهره وری هر پروژه برای شهر اشاره کرد و گفت: برخی از پروژه‌ها را با استفاده از مشارکت سرمایه گذار مانند مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی شهرداری میتوان به بهره‌وری رساند و برای شهر حفظ یک بنای تاریخی را به ارمغان خواهد آورد. در واقع در هر پروژه‌ای باید دست آورد آن پروژه یا قرارداد برای شهر بررسی شود. درحالی که در پروژه خیابان خوراک زمین برای بهره برداری ۲۰ غرفه با قیمت ماهی ۱۸ میلیون تومان در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد گرفت ولی سرمایه گذار با ارایه چند سازه موقت چه آورده ای برای ما خواهد داشت؟ حتی با استفاده از این پروژه می‌توانستیم در برطرف نمودن معضل ترافیک بخشی از شهر با ساماندهی گاری کبابی ها اقدام کنیم که به این موضوع هم توجه‌ای نشد.
در ادامه اعضای کمیسیون توسعه پایدار ضمن تاکید بر ارایه پروژه ها قبل از عملیاتی شدن جهت بررسی به شورا، با‌ اجرای پروژه خیابان خوراک موافقت کردند.