استاندار گیلان آب پاکی را روی دست همگان ریخت و گفت: خدمت به مردم گیلان را به مناصب کشوری ترجیح داده و تمام تلاش خود را برای توسعه استان به کار خواهد بست.

به گزارش ندای گیلان از رشت، جلسه شورای اداری استان گیلان به ریاست دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان، نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای تامین استان و تمامی مدیران کل و فرمانداران برگزار شد.

این شورای اداری استان گیلان یک تفاوت ملموس با سایر جلسات پیشین داشت!
 تفاوتی از جنس مردم با صحبت ها و مواضع مردمی دکتر سالاری، استاندار گیلان!
دکتر سالاری آب پاکی را روی دست همگان ریخت و گفت: خدمت به مردم گیلان را به مناصب کشوری ترجیح داده و تمام تلاش خود را برای توسعه استان به کار خواهد بست.
این خبر که برای تمامی مدیران و گروه های سیاسی و مردم امیدوارکننده بود، روح بهاری ای در نزدیکی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به گیلان زمستانی دمیده شد.
 مواضع و سخنان استاندار گیلان فقط به همین اندازه و در حد شعار باقی نماند، بلکه وی وارد فضایی کاملاً جدید در جهت اثبات این ادعای خود برآمد.
دکتر سالاری پرهیز از تشریفات توسط مدیران دولتی را متذکر شد و گفت :در  در این راستا طی روزهای آتی دستورالعملی مبنی بر جلوگیری از راه اندازی کارناوال های خودروی هنگام سفر استاندار تا افتتاح پروژه ها و جلوگیری از اسراف و هدر رفت بنزین که سهم بیت المال و حق مردم است و پرهیز از نصب بنر خوش آمدگویی برای استاندار و سایر مدیران در شهرستان‌ها و یا حتی جلوگیری از نصب بنرهای تقدیر در جهت انجام و اتمام پروژه ها و خدماتی که وظیفه دولتمردان است را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر خدمتی از سوی دولتمردان و مدیران به مردم می شود، وظیفه خود را انجام می دهند و نیاز به تشکر ندارد و چرا که اکثر این بنرها بنام مردم و توسط دستگاه های دولتی نصب می شود که باید جلوی این اسراف و هزینه‌کرد از بیت المال گرفته شود.
این مهم که به یکی از آرزوهای دست نیافتنی در گیلان تبدیل شده بود با دستور ارزشمند استاندار گیلان قرار است از فضای عمومی استان رخت بر بسته و به سمت ساده زیستی و جلوگیری از اشرافی گری و حیف و میل بیت المال در شرایط سخت اقتصادی کنونی حرکت شود، که این امر می‌تواند مردمی بودن چهره استاندار گیلان را به همگان اثبات نمایند.
 توبیخ و هشدار به مدیرانی که رفتار خان منشانه داشته و بخاطر مهم جلوه دادن خود بر روی خودروهایشان چراغ گردان پلیس نصب می‌کنند را یکی دیگر از اقدامات انقلابی استاندار گیلان در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ای است که با شعار ساده زیستی و جلوگیری از رفتار ارباب رعیتی و تبدیل به ارباب رجوعی توسط امام (ره) در ایران شکل گرفت که این دستور استاندار گیلان نیز امید را در دل های زمستانی گیلانیان زنده کرد.
دکتر سالاری به همین اندازه بسنده نکرده و به شدت استخدام های فامیلی و صرف ۴۰ میلیارد تومان از بودجه جاری برای پرداخت حقوق این استخدام ها در گیلان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: بعضا در یک کلاسی تنبل ترین آن فرد به خاطر رابطه فامیلی جذب دستگاهی شده است، اما هم کلاسی های با استعداد و تحصیل کرده او قربانی این تبعیض شده اند.
دکتر سالاری با سخنان آتشین خود که حرف دل تمام جوانان گیلانی را زد به معاون منابع انسانی خود دستور داد: اگر حتی یک نفر در سال جدید به این افراد اضافه گردد،  قطعاً برخورد قاطعی خواهد کرد و هیچگونه تبعیضی نباید در استخدام جوانان در دستگاه‌های دولتی صورت گیرد.
وی با تأکید جدی به مقوله جوانگرایی و انتصاب بانوان و جوانان در مناصب توسط مدیران کل به معاونین خود دستور داد تا در اسرع وقت نسبت به بررسی چگونگی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی در این خصوص و در نظر گرفتن تشویق و توبیخ برای مدیرانی که به این دستور عمل کرده و یا بی‌توجهی کرده‌اند اقدام شود که این امر نیز دکتر سالاری را به ریل ابتدایی حضور خود در استان برگردانده و همچنان وی را به عنوان حامی جوانان و بانوان نشان داد.
سالاری با سخنان و مواضع طوفانی خود به نفع مردم، به همه معاونین استاندار و مدیران کل و فرمانداران سراسر استان دستور داد تا تحت هیچ شرایطی در روز سه شنبه که روز ملاقات عمومی است جلسه ای برگزار نکرده و مدیران حتماً در محل کار خود حضور داشته باشند و پاسخگوی نیازهای مردم باشند که این مهم نیز جزء حلقه‌های مفقوده گیلان بوده و با دستور استاندار موجبات خوشحالی مردم برای رفع مشکلات اداری خود و دیدار با مدیران را فراهم آورد.
 امروز دکتر سالاری ثابت کرد که برای خدمت به گیلان آمده و نه از سر بی میلی و تلاشی برای کسب جایگاه بهتر در کشور!
استاندار گیلان به مثابه اویل حضور خود طوفانی را به پا کرد و جان و دل زنگار گرفته گیلانیان در ماه های اخیر مبنی بر خداحافظی استاندار از گیلان را صیقل داد.
سالاری با دستور ویژه به مشاورش مبنی بر پیگیری سفر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در طول یک روز کامل به شهرستانها و بررسی و رفع مشکلات حوزه مربوط و دیدار با صنوف مرتبط و مردم در هر شهرستان از هفته آینده را مورد تاکید قرار داد و گفت؛ سفر بنده به شهرستانها با حضور ۲۰ نفر از مدیران کل در جهت بررسی و رفع مشکلات مردم از سر گرفته خواهد شد که جملگی نشان از دمیدن روح امید در گیلان است.
وی با تاکید جدی به شهامت و شجاعت مدیران در تصمیم گیری ها و رفع مشکلات مردم گفت: از این که مدیری شجاعت رفع مشکلات مردم را نداشته باشد، نباید بر صندلی مدیریت تکیه زند که این خیانت به مردم است.
دکتر سالاری تاکید کرد؛ از این پس مدیران ترسو باید صندلی های خود را خالی کرده و به مدیران شجاع در جهت رفع مشکلات مردم بسپارند.
استاندار با انگیزه و جوانان گیلان به اداره کل بازرسی استانداری دستور ویژه داد تا به صورت نامحسوس بر عملکرد ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی گیلان نظارت کرده و میزان خدمات دستگاه ها و رضایتمندی مردم از ادارات استان گیلان را مورد ارزیابی قرار دهند که با شروع و جدیت این اقدام گامی مهمی در جهت تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی مردم برداشته خواهد شد.
دکتر سالاری همچنین به سازمان برنامه و بودجه استان مأموریت داد تا در اسرع وقت نسبت به بررسی و ارائه گزارش میزان جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه های استانی طی هفته آینده اقدام نماید تا با مدیران کم کار  استان برخورد شود.
وی با خبر خوش برای مردم انزلی و در جهت تقویت توسعه اقتصادی گیلان گفت: راه آهن تا یک و نیم سال دیگر حتما باید به بندر انزلی و دریا متصل شود و با کار شبانه روزی این اقدام قابل تحقق خواهد بود که جدیت استاندار گیلان، انگیزه جدیدی برای مدیران استانی و امیدی در دل مردم ایجاد کرده است.
دکتر سالاری با دستور ویژه به شرکت آب منطقه‌ای گیلان مبنی بر لایروبی سر دهنه ها و انهار و تخصیص اعتبار در این حوزه برای جلوگیری از کمبود آب فصل زراعی شالیکاران در سال آینده را از هم اکنون مورد تاکید قرار داد تا کشاورزان گیلانی در سال آینده مشکل کم آبی نداشته باشند که این مهم یکی از ضروریات استراتژیکی گیلان محسوب می شود.
این دستورات و اقدامات دکتر سالاری نشانه های قطعی و دلبستگی وی در جهت خدمت به مردم گیل و دیلم دارد، چرا که استان گیلان سهم مهمی در آرای دولت تدبیر و امید داشته و دولت نیز باید خود را موظف و پاسخگویی به نیازهای مردم بداند که این مواضع بعد از دستورات نماینده عالی دولت در گیلان نویدی بر این مدعا است.
با توجه به رویه جدی استاندار گیلان، انتظار می‌رود تمامی مدیران، تشکل ها، احزاب، نمایندگان مجلس و تمامی مجموعه های نظام در گیلان، مخصوصاً رسانه ها دست در دست هم داده و با اتحاد و همدلی و تلاش برای توسعه گیلان به استاندار و مجموعه تیم مدیریتی استان کمک کنند که قطعاً با کمک و همدلی خدمت به مردم تحقق خواهد یافت و در نهایت رضایت خداوند را برای همه مدیران و تصمیم گیران و صاحب‌منصبان استان در پی خواهد داشت.