سیاوش پور گفت:50 درصد زندانيان مستقيما در خصوص مواد مخدر در زندان بوده و بخشي ديگر نيز غير مستقيم از طريق اعتياد به تخلفات ديگر سوق داده شده اند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،كميته حقوقي قضايي شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر عصر امروز با حضور رئيس كل دادگستري استان  برگزار شد.

احمد سياوش پور رئيس كل دادگستري استان در اين نشست با بيان اينكه هماهنگي و تعامل مطلوبي در چرخه مبارزه با جرائم مواد مخدر در استان وجود دارد تصريح كرد: در مقوله شناسايي متخلفان،  كشفيات مواد و صدور  دستورات قضايي، رسيدگي و اجراي حكم  فرآيند تعريف شده اي وجود دارد كه با هماهنگي مسئولان مربوطه به سرعت انجام مي پذيرد.

رئيس شوراي قضايي استان پيشگيري از مواد مخدر را در گرو كاهش تقاضا  دانست و افزود: بايد راهكارهاي جديد و مدوني در راستاي كاهش تقاضا به سوي مواد مخدر تهيه و تدوين گردد تا مبارزه با اين بلاي خانمان سوز نتايج مثمرثمرتري داشته باشد.

وي  با اشاره به اينكه خطر آلوده شدن به اين پديده شوم، تمامي اعضاي خانواده ها را تهديد مي كند اظهار داشت: امروزه  طبقات مختلف اجتماع اعم از  غني و فقير  در معرض اين معضل اجتماعي مي باشند.

اين مقام ارشد قضايي با ابراز گلايه مندي  از اينكه  در زمينه پيشگيري از مواد مخدر از بعد فرهنگي و اعتقادي و زير بنايي نيازمند به اقدامات اجرايي بيشتري از سوي متوليان امر ميباشد  گفت:  مي توان از ظرفيت مدارس و مراكز آموزشي در راستاي  اقدامات پيشگيرانه بهره برد.

احمد سياوش پور  كاهش مصرف مواد مخدر  در هر منطقه را نشان دهنده عملكرد فرهنگي مطلوب فعالان  و مسئولان فرهنگي آن عنوان كرده و خاطر نشان كرد: متاسفانه همواره عده اي سودجو  و منفعت طلب در صدد آلوده كردن جوانان و نوجوانان و كسب درآمد براي خود مي باشند.

وي در ادامه ابراز داشت: 50% زندانيان مستقيما در خصوص  مواد  مخدر در زندان بوده و  بخشي ديگر نيز غير مستقيم از طريق  اعتياد به  تخلفات ديگر سوق داده شده اند.

رئيس كل دادگستري استان با بيان اينكه عرضه مواد مخدر وابسته به تقاضاي آن ميباشد  اذعان داشت: تا زمانيكه در جامعه تقاضاي مواد وجود داشته و پيشگيري موثري در اين زمينه صورت  نگرفته باشد و دستگاه هاي متولي نيز پاسخگو نباشند  شاهد افزايش جرائم مواد مخدر خواهيم بود.

رئيس شوراي قضايي استان از صدا و سيما و اصحاب رسانه و تمامي دستگاه هاي مسئول در استان خواست تا در زمينه مبارزه با مواد مخدر با  دغدغه و احساس مسئوليت بيشتري پيگيري هاي لازم را انجام  دهند.

وي  همچنين  تصريح كرد: شهرداري رشت ، دانشگاه علوم پزشكي  گيلان،  بهزيستي استان و با همكاري ساير ارگان هاي ذيربط مراكز و  كلنيك هايي را  تدارك ديده شده است تا افراد آلوده به مواد مخدر به شكل خود معرف به آنها مراجعه  كرده  و مراحل درماني را پشت سر بگذارند.

اين مقام ارشد قضايي در پايان  خواستار شروع بكارمراكزي براي آن دسته از معتادان شد كه به كلنيك هاي بهزيستي  مراجعه نكرده و با انجام اعمال زشتي چون سرقت و تكدي گري  چهره شهر را خراب مي نمايند و ابراز اميدواري كرد  در آينده نزديك  شاهد آغاز بكار اين مراكز باشيم.

به گزارش ندای گیلان،در ادامه اين نشست حجت الاسلام والمسلمين مصطفوي نيا دادستان مركز استان و دبير كميته حقوقي قضايي شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان گزارشي از عملكرد و اقدامات صورت گرفته توسط اين كميته ارائه نمود.