مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از تلاش برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های تعاونی توسعه عمران در استان خبر داد و گفت: تاکنون چندین نفر برای تاسیس این شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش ندای گیلان: محمود ایزددوست امروز در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، با اشاره به عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اظهار کرد: از اواخر سال گذشته تصمیماتی مبنی بر ایجاد شرکت‌های تعاونی توسعه عمران اتخاذ شد و تاکنون چندین نفر برای تاسیس این شرکت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه عمران را موجب ایجاد تحول در این بخش دانست و افزود: مطابق سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته در کشور، ۲۵ درصد از سهم اقتصاد باید از بخش تعاون تامین شود اما هنوز به وضعیت قابل قبول نرسیده‌ایم.

ایزددوست با اشاره به پشت‌سرگذاشتن هفته دولت، عنوان کرد: در این هفته ۸طرح در بخش‌های تعاون کشاورزی، تعاونی‌های صنعت و خدمات با اعتباری بالغ بر ۶میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان در استان به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین به افتتاح یک هزار و ۷۷۳واحد مسکن مهر تعاونی‌های گیلان در هفته دولت اشاره کرد و افزود: بخشی از خدمات دولت در این ایام به ثمر رسید.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: اشتغال و مسکن از مهم‌ترین دغدغه‌های استاندار است و خوشبختانه فضای همدلی و همبستگی نیز بین مدیران استان حاکم شده است.

وی به وضعیت کارخانه چوکا اشاره کرد و یادآور شد: این کارخانه در گذشته قلب تپنده صنعت استان بود اما متاسفانه سالیان سال با رکود روبرو شد.

ایزددوست ادامه داد: وزیر تعاون در بازدید از چوکا قول مساعد برای احیاء این کارخانه را داد و با پیگیری‌های استاندار امیدوار هستیم که شاهد رونق مجدد چوکا باشیم.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در این نشست گفت: امروز نگاه وزیر تعاون ایجاد شغل از طریق تقویت تعاونی‌هاست.

فرشید تحویل‌داری با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: باید با پیاده سازی این سیاست‌ها برای گشودن گره کور اشتغال تلاش کنیم.

وی به موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: تلاش همه دولتمردان خدمتگزاری به مردم است.

تحویلداری با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت اداره تعاون در حال حاضر اشتغال است، تصریح کرد: جوانان تحصیل کرده بالا‌ترین سرمایه‌های کشور هستند و باید زمینه اشتغال آن‌ها فراهم شود.

در ادامه رئیس اداره توسعه تعاونی‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز اظهار کرد: در سراسر دنیا ۲میلیون و ۶۰۰ هزار تعاونی داریم که ۲۵۰ میلیون نفر در آن‌ها شاغل هستند.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه ۱۲ درصد اقتصاد جهان در اختیار تعاونی‌هاست، افزود: متاسفانه در این زمینه فاصله بسیار زیادی با نرم جهانی داریم.

وی بیشترین اشتغال تعاونی‌ها را مربوط به بخش کشاورزی و بانک‌ها اعلام کرد و گفت: سهم تعاونی‌های ایران در اقتصاد ملی تنها ۵ درصد است.

اسماعیل‌زاده در خصوص وضعیت تعاونی‌های گیلان، عنوان کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد فعالیت‌های حمل و نقل گیلان در تعاونی‌ها انجام می‌شود و ۳۰ درصد گوشت سفید استان نیز از جانب تعاونی مرغداران تامین می‌شود.

وی بر لزوم بکارگیری شیوه‌های نوین بازاریابی توسط تعاونی‌ها تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور ارتقا پیدا کند.