نشستی درباره مشکلات آرد و نان در استان گیلان به ریاست رئیس کل دادگستری استان گیلان و با حضور تعدادی از مدیران متولی و برخی از دادستان ها و فرمانداران استان برگزار شد.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، نشستی در خصوص مشکلات آرد و نان در استان گیلان به ریاست حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان و با حضور تعدادی از مدیران متولی و برخی از دادستان‌ها و فرمانداران استان برگزار شد.

حجت الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به تعطیلی برخی نانوایی‌ها و طولانی بودن صف‌های نانوایی اظهار داشت: عدم نظارت در حوزه توزیع و حمل و نقل آرد موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه مسافرپذیر بودن گیلان، حضور بالای گردشگر و نیز افزایش برخی از کالاهای اساسی خصوصا برنج، موجب افزایش مصرف نان مردم شده است تصریح کرد: به موازات نیاز استان باید سرانه آرد بیشتری به گیلان اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه اداره جهاد کشاورزی وظیفه قانونی نظارت در حوزه حمل و نقل و توزیع آرد را برعهده دارد افزود: جهاد کشاورزی مکلف است ظرف مدت زمان یک هفته برنامه نظارتی خود را جهت برون رفت از این معضل به دستگاه قضایی ارائه دهد و مولفه‌ها و شیوه‌های نظارت را نیز بدون اینکه بار امنیتی و فشار اقتصادی مضاعف برای مردم به دنبال داشته باشد مشخص کند.

این مقام ارشد قضایی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که بسته نظارتی کامل بوده و وظایف سایر نهادها در آن لحاظ شده باشد، دستگاه قضایی و سایر نهاد‌های امنیتی و حاکمیتی نیز در راستای تسهیل معیشت مردم حمایت‌های قاطع خود را در این خصوص اعمال می‌کنند.