چهارم اردیبهشت بر اساس اعلام بانک مرکزی بیش از ۹۶.۵ درصد متقاضیان یعنی ۱۶ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۷۴۳ خانواده وام خود را دریافت کردند و ۳۴ هزار نفر از سرپرستان که ثبت نام کرده بودند به دلیل وجود مشکلاتی در حساب بانکی خود نظیر مسدودی حساب، موفق به دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی نشدند.

به گزارش ندای گیلان،تخصیص تسهیلات یک میلیون تومانی به ۲۳ میلیون خانوار یکی از مصوبات جلسه ستاد اقتصادی دولت به‌منظور حمایت از خانوارهای ایرانی که تحت تأثیر تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا قرار گرفته‌اند بود که روند اجرایی ثبت نام و پرداخت آن از ساعت ۲۲ روز ۲۷ فروردین آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

ارسال پیامک‌های وزارت رفاه با سرشماره v.refah برای تمام سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت و علاقه‌مند بودند از تسهیلات بانکی حمایتی کرونا برخوردار شوند از ۲۷ فروردین آغاز شد و سرپرستان خانوار تا ۳۱ فروردین ماه فرصت داشتند که در صورت تمایل کدملی خود را برای این سرشماره ارسال کنند تا بتوانند وام خود را چهارم اردیبهشت ماه دریافت کنند.

از آنجا که ارسال کدملی به منزله تاییدیه رسمی دریافت قبول و کسر اقساط از حساب یارانه است، وزارت رفاه تاکید داشت که سیمکارت باید حتما به نام سرپرست خانوار باشد و اگر سرپرست سیمکارتی به نام خود ندارد باید نسبت به تهیه آن اقدام کند.

چهارم اردیبهشت بر اساس اعلام بانک مرکزی بیش از ۹۶.۵ درصد متقاضیان یعنی ۱۶ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۷۴۳ خانواده وام خود را دریافت کردند و ۳۴ هزار نفر از سرپرستان که ثبت نام کرده بودند به دلیل وجود مشکلاتی در حساب بانکی خود نظیر مسدودی حساب، موفق به دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی نشدند.

قرار است وزارت رفاه علت عدم واریز را تا شنبه هفته آتی (۱۳ اردیبهشت ماه) به صورت پیامکی به افراد مذکور اعلام کند.

اما برای آن دسته از سرپرستان خانواری که به هردلیلی نتوانستند سیم‌کارت تهیه کنند دو بازه زمانی درنظر گرفته و از سوی سخنگوی تهسیلات حمایتی کرونا اعلام شد که «اگر سرپرستان خانوار تا هفتم اردیبهشت ماه کدملی خود را ارسال می‌کنند تلاش می‌شود تا واریز وام پنجشنبه همان هفته (۱۱ اردیبهشت) برایشان صورت گیرد.»

همچنین مقرر شده آن دسته از افرادی که از ۷ تا ۱۸ اردیبهشت کدملی خود ارسال کنند، انتهای ماه مبارک رمضان این وام را دریافت کنند.