شهرام مومنی از مهار 40 مورد آتش سوزی در رشت طی 72 ساعت گذشته خبر داد و گفت:طی سه روز گذشته 2002 بار با شماره125 تماس گرفته شده است.

به گزارش ندای گیلان،شهرام مومنی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت گفت: در ۷۲ ساعت گذشته اقدامات لازم جهت امدادرسانی و اطفای آتش در ۷۶ مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان توسط آتش نشانان و تیم‌های امداد و نجات ۱۴ ایستگاه آتش نشانی رشت انجام شد.

وی افزود: ۷۶ مورد عملیات آتش نشانان برای پوشش ۳۸ مورد آتش سوزی علفزار و ضایعات، ۱۲ مورد قفل درب منزل مسکونی و محبوس شدن اشخاص در منزل مسکونی و آسانسور، ۲ مورد گیر کردن انگشتری در انگشت شهروندان، یک مورد حریق مسکونی، ۲ مورد استقرار خودرویی، یک مورد سیلان بنزین در سطح خیابان، ۳ مورد بازدید ایمنی از منازل مسکونی و یک مورد حریق خودرو، ۴ مورد رهاسازی حیوانات محبوس شده، ۱۱ مورد خدمات ایمنی و یک مورد اتصالی برق معابر بوده است.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت اظهار داشت: مرکز ستاد فرماندهی و کنترل ۱۲۵ آتش نشانی در ۳ روز گذشته پاسخگوی ۲۰۰۲ تماس شهروندان بوده است.

مومنی از شهروندان و مسافران خواست برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی و کاهش دید رانندگان از روشن کردن آتش در حاشیه راه ها، جاده ها، جنگل و پارک‌ها خودداری کنند تا شاهد آتش سوزی‌های عظیم و نفس گیر جنگل‌ها و به تبع آن از میان رفتن سرمایه‌های ملی و زیبایی‌های طبیعت سر سبز گیلان نباشیم.