«پیت بوتجیج» نامزد دموکرات انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا در گفت و گویی با سی ان ان آشکارا از همجنس‌گرا بودن خود سخن گفته است. او با افتخار از این رفتار صحبت کرده و گفته است: «من عاشق شوهرم هستم، من به شوهرم وفادار هستم ما معمولاً در مناظره‌ها، همدیگر را بغل می‌کنیم!

به گزارش ندای گیلان،شعارهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا با حضور هیلاری کلینتون، بیشتر حول محور جنسیت و ورود نخستین زن به رقابت ها بود. حالا با گذشت چهار سال، این بار بحث درباره گرایش های جنسی یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ است.

شهردار همجنس‌گرای شهر کوچک «ساوت‌بند» ایالت ایندیانا که در دو انتخابات نخستین ایالت های آیووا و نیوهمپشایر توانسته با اختلاف کم در جایگاه اول و دوم قرار بگیرد، حالا بی پروا از عقایدش سخن گفته است.

عقایدی که جامعه نسبتا مذهبی آمریکا آن را بر نمی تابد اما استفاده از اقلیت ها (سیاه پوستان، همجنس گراها، حامیان سقط جنین، اقلیت های مذهبی و …) برای جذب رای همواره جزئی از برنامه دموکرات ها بوده است.

«پیت بوتجیج» نامزد دموکرات انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا در گفت و گویی با سی ان ان آشکارا از همجنس‌گرا بودن خود سخن گفته است. او با افتخار از این رفتار صحبت کرده و گفته است: «من عاشق شوهرم هستم، من به شوهرم وفادار هستم ما معمولاً در مناظره‌ها، همدیگر را بغل می‌کنیم.»

دفاع وقیحانه پیت‌بوتجیج از عقایدش در شرایطی صورت گرفته که او پیش از این هم بارها با افتخار درباره «عشق به شوهرش» صحبت کرده بود که این موضوع، واکنش‌های متعددی را در جامعه آمریکا و رسانه‌های این کشور در برداشت.

همجنس گرا بودن بوتجیج برای میلیون ها آمریکایی محافظه کار و پایبند به اخلاق دینی و خانوادگی، یک عیب بسیار بزرگ به شمار می آید که می تواند به عنوان یک سد بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ و در مواجهه با دونالد ترامپ عمل کند.

شهردار ساوت‌بند سال ۲۰۱۵ در آستانه اعلام تصمیم دیوان عالی آمریکا درباره حق ازدواج همجنس گرایان، با انتشار مقاله‌ای در ستون نظرات روزنامه «ساوت‌بند تریبیون» نه تنها رسماً اعلام کرد که همجنس‌گراست، بلکه همه افراد مانند خودش را هم به اعلام علنی این موضوع تشویق کرد. وی سه سال بعد رسماً با شوهرش «چِیسِن گلزمن» (معلم دبیرستان که هشت سال از او کوچک‌تر است و سودای رسیدن به مقام «آقای اول» آمریکا را در سر دارد) ازدواج کرد!