یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، دستیابی به توافق هسته‌ای را نقطه عطف و موفقیت بزرگی برای کشور دانست و از تیم مذاکره کننده هسته‌ای قدردانی کرد که تهمت‌ها و تخریب‌ها نتوانسته تاثیری در استقامت آنها داشته باشد.

به گزارش ندای گیلان،عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت مفاد توافق نامه هسته‌ای بین ایران و 1+5 اظهار کرد: من فکر می‌کنم این توافق گام اول است، ما در شرایطی قرار داریم که چینش قدرت‌ها در جهان در حال شکل گیری است و ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای و قدرت خاورمیانه می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

وی با بیان اینکه گفت و گوهای ایران و 1+5 می‌تواند برای موضوعات دیگر جهانی یک الگو باشد افزود: به نظر من همین مجموعه ایران و 1+5 می‌تواند بعد از توافق هسته‌ای تصمیمات مهمی در مسائل مختلف جهانی بگیرند و همکاری‌های بعدی را تعریف کنند. مثلا ما در منطقه پدیده تروریسم را داریم که یک گستره‌ی جهانی دارد. این مجموعه می‌تواند تصمیمات مهمی برای مقابله با تروریسم بگیرد و در مسائل اقتصادی و حوزه‌ی انرژی نقشی کلیدی ایفا کند. ایران هم به عنوان خط مقدم مبارزه با تروریسم می‌تواند در این زمینه کمک‌های لازم را داشته باشد. همچنین موضوع مواد مخدر نیز می‌تواند برای همکاری‌های بعدی در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مجلس با بیان این که تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان خط قرمزها و منافع ملی را در توافق هسته‌ای لحاظ کرده خاطر‌نشان کرد: مذاکره کنندگان کشورمان توانسته‌اند در یک موضوع راهبردی و استراتژیک مسائل را حل و فصل کنند تا کشورمان به حقوقی که از او ضایع شده دست پیدا کند و حقوق خود را در سایه‌ی استقامت ، صبوری و همسویی حفظ کند که این موفقیت بزرگی برای کشور به حساب می‌آید.

منصوری آرانی، شادی و خوشحالی مردم در پی توافق هسته‌ای را امری طبیعی در هر موفقیتی دانست و ادامه داد: مذاکرات هسته‌ای علاوه‌ی براین که رکوردی در دنیا به حساب می‌آید نقطه عطفی برای کشور خواهد بود. مردم هم نتیجه استقامت ، صبر و حوصله خود را گرفته و باید خود را برای گام‌های بعدی آماده کنند تا کشورمان در چینش قدرت‌ها و در موضوعات دیگر بین‌المللی نقش‌آفرینی کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: آنها در خط مقدم یک نبرد سخت و پیچیده دیپلماتیک کار کردند و همواره سعیشان این بود که خط شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را دنبال کنند. امروز زمان آن رسیده که به آنها خسته نباشید بگوییم و از صبوریشان تشکر کنیم و این که تهمت‌ها انتقادهایی گزنده و تخریب‌ها تاثیری در استقامتشان نداشته و سعی کردند رهنمودهای رهبری را به عنوان چارچوب نظام دنبال کنند.