میهمان این هفته  شنبه های ندای گیلان،نویسنده،نقاش،مترجم و مدیر یک انتشارات است.می گوید  مشکلات نشر  در کلام نمی‌گنجد. معتقد است اگر هرکدام از ما در هر زمینه‌ای موفق می‌شویم هنر ما به‌تنهایی نبوده و این موفقیت ماحصل تلاش دیگران و وجود بستر مناسب نیز هست.

ندای گیلان–نوشین میربلوک: در بحبوحه روزمرگی و فراز و نشیب های زندگی و زمانی که ناامیدی و بی‌انگیزگی بر انسان مستولی می شود، دیدن پشتکار و تلاش خستگی ناپذیر افرادی که به رغم همه سختی ها و مشکلات سد های بزرگ جلوی روی خود را کنار زده اند و بر قله موفقیت ایستاده اند، حالتان را خوب می کند! حالا اگر این فرد موفق یک زن باشد که سختی های دوچندان را تحمل کرده تا بهترین خودش باشد موضوع کمی متفاوت تر است.

زنان موفق در جامعه ما کم نیستند که با وجود نگاه های بعضاً خوشایند راه خود را در پیش گرفته اند و حالا پرآوازه شده اند. در ندای گیلان قصد داریم هر هفته سراغ یکی از این زنان موفق برویم و به گفتگو با آنان بپردازیم.

میهمان این هفته  شنبه های ندای گیلان،نویسنده،نقاش،مترجم و مدیر یک انتشارات است.می گوید  مشکلات نشر  در کلام نمی‌گنجد. معتقد است اگر هرکدام از ما در هر زمینه‌ای موفق می‌شویم هنر ما به‌تنهایی نبوده و این موفقیت ماحصل تلاش دیگران و وجود بستر مناسب نیز هست.می گوید خانواده ام همیشه دست‌هایشان را قلاب کردند تا من بالا بروم. گفتگو با منصوره دلاور را در ادامه می خوانید.

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید و مختصری از فعالیت‌هایتان بفرمایید.

منصوره دلاور هستم فرزند مادرم ایران خانم از پدر و مادری گیلانی و اهل بندر انزلی و دارای مدرک دکترای تخصصی برنامه‌ریزی توریسم هستم. در مورد فعالیت‌ها باید بگویم مترجم هستم و تاکنون 7 اثر ترجمه کرده‌ام که از جمله انها می توان به اتحاد جوانان برای اکوتوریسم تا پاندمی کووید ۱۹ بر توریسم روستایی، از من تا او، رفتاردرمانی سگ و گربه، همه چیز درباره سگ‌ها، گربه شما چه می‌خواهد، دویست نژاد محبوب سگ‌ها، مدیریت بیماری در پستانداران حیات‌وحش، رفتارشناسی اسب‌ها و.. اشاره کرد .

و بعضی از تألیف‌هایی که داشتم شامل اقلیم و گردشگری سیانور، بازی‌های کهن فراموش شده گیلان، الفاظ ژنده‌پوش و…  است. البته چند بار هم نمایشگاه نقاشی به‌صورت انفرادی و گروهی در کشورهای یونان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و عمان برگزار کردم. چند سالی هم مدرس دانشگاه بودم و تاکنون ۲۵ مقاله نوشتم. اما در خصوص حوزه فعالیت من، مدیر و صاحب‌امتیاز انتشارات سپید قلم هستم.

دوست داشتید جای کدام شخصیت کتاب‌هایی که تا امروز خواندید، باشید؟

قطعاً تمامی آثار چارلز بوکوفسکی برایم بی‌نظیر بوده، پس تمامی کاراکترها را دوست داشتم.

وقتی حالتان خوب نیست چگونه به آرامش می‌رسید؟

اوقاتی که حالم خوش نیست به جهان‌بینی نویسنده یا نقاش و موسیقی‌دان موردعلاقه‌ام فکر می‌کنم و با افکار او به پیرامون خود نگاه می‌کنم و از خود دور می‌شوم.

مشکلات نشر در حال حاضر چیست و چه پیامدهایی دارد؟

از مشکلات نشر چه بگویم که در کلام نمی‌گنجد در جامعه‌ای که فقر فرهنگی حاکم می‌شود افکار پوسیده حاکم می‌شود و این‌چنین می‌شود که دیگر نه کتابی، نه کتاب‌خوانی و نه کتابخانه‌ای آن‌گونه که باید باشد نیست.

برای اینکه نویسنده موفقی باشیم چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم؟

نه‌تنها برای اینکه نویسنده‌ای موفق باشیم بلکه هرکدام از ما در هر زمینه‌ای اگر موفق می‌شویم هنر ما به‌تنهایی نبوده است، بلکه یک سلسله افراد پشت این موفقیت بودند، همچنین بستر مناسب نیز نقش حایز اهمیتی در موفقیت افراد دارد.

چه آرزویی دارید؟

آرزویم این است که برای هم همچون ریشه‌های درخت باشیم باهم، محکم و مهربان همه ما مانند ریشه‌های درخت به هم متصل هستیم.

 خانواده شما در انتخاب‌های شما و مسیری که طی کردید چقدر نقش داشتند؟

 

درباره خانواده که مهم‌ترین اهرم قدرت و افتخار هر انسانی است من به خود می‌بالم که چنین خانواده‌ای دارم زیرا همیشه دست‌هایشان را قلاب کردند تا من بالا بروم.