محمدعلی پورمختار در مورد بررسی پرونده پول گرفتگان از محمدرضا رحیمی تصریح کرد: ما برای ادامه بررسی‌ها منتظر پاسخ استعلام از دادگستری تهران هستیم و تا به حال پاسخی در این رابطه به کمیسیون اصل ۹۰ داده نشده است.

ندای گیلان:محمدعلی پورمختار در مورد بررسی پرونده پول گرفتگان از محمدرضا رحیمی تصریح کرد: ما برای ادامه بررسی‌ها منتظر پاسخ استعلام از دادگستری تهران هستیم و تا به حال پاسخی در این رابطه به کمیسیون اصل ۹۰ داده نشده است.

نماینده مجلس نهم همچنین در مورد طرح مجلس ارتقا ساختار کمیسیون اصل ۹۰ افزود: از آنجایی که ساختار موجود پاسخگوی تعداد زیاد شکایات نیست٬ بنابراین رسیدگی به شکایات زمان‌بر شده؛ لذا مجلس طرحی را برای ارتقا ساختار کمیسیون اصل ۹۰تعیین کرده است.

وی در تشریح دلایل طرح ارتقای آثار کمیسیون اصل ۹۰ افزود: در کمیسیون اصل ۹۰ علت اینکه نیروی کار‌شناسی و بودجه به اندازه کافی وجود ندارد٬ روند رسیدگی به شکایات طولانی شده و برای مرتفع شدن این موضوع٬ طرح مجلس در کمیسیون آیین‌نامه و امور داخلی مجلس درحال تدوین و بررسی است.

پورمختار ادامه داد: هم‌اکنون هزینه هر تحقیق و تفحص بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است٬ اما در کمیسیون اصل ۹۰ اقدامات مشابهی بدون هزینه انجام می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: با تغییر ساختار کمیسیون اصل ۹۰ دفا‌تر استانی این کمیسیون فعال خواهند شد و این دفا‌تر شکایات مردمی در استان‌ها را نیز قبول خواهند کرد.