نامزدهای تصدی پست نخست‌وزیری کانادا با یکدیگر مناظره کردند.

به گزارش ندای گیلان و به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، نامزدهای تصدی پست نخست‌وزیری کانادا با یکدیگر مناظره کردند.

در این جلسه دوساعته، رهبران سیاسی احزاب مختلف بخش عمده انتقادهای خود را متوجه جاستین ترودو،‌ نخست‌وزیر فعلی این کشور، کردند. این نخستین‌باری بود که رهبران تمام شش حزب حاضر در سیاست کانادا –احزاب لیبرال، محافظه‌کار، دموکراتیک نو، سبز و بلوک کبکوا و حزب مردم- در یک صحنه با یکدیگر حضور داشتند.

ترودو که تلاش دارد بار دیگر بتواند در مقام خود باقی بماند در این نشست گفت: انتخاب امشب میان دو حزب است که دیدگاه‌های متفاوتی درباره تغییرات اقلیمی دارند.

«الیزابت می»، رهبر حزب سبز، در پاسخ گفت: خدایا، این‌بار دیگر اکثریت را به دست نمی‌آوری.

جنجالی‌ترین چهره شب گذشته ماکسیم بارنیر، رهبر حزب پوپولیست و راست افراطی، بود که تظاهراتی نیز علیه حضور او در صحنه مناظره روی داده بود. از این‌ها گذشته، شخصیت ناخوشایند مناظره نامزدها «جاگمیت سینگ، رهبر حزب دموکراتیک نو بود که مدام میان حرف‌های دیگر نامزدها می‌پرید. وی به بارنیر گفت: فکر کنم در چند دقیقه آینده، کانادایی‌ها می‌فهمند که چرا فکر نمی‌کردم جایی در این صحنه داشته باشید.

به‌رغم تمام جنجال‌ها، نظرسنجی‌های صورت‌گرفته پس از این مناظره از پیشتازی دو نامزد حکایت دارد: ترودو و اندرو شیر، رهبر حزب محافظه‌کار.