فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: هر نوع خرید و فروش و عرضه جانواران وحشی و گونه‌های دوزیست مانند لاک‌پشت و مار آبی در سطح بازارهای محلی و نمایشگاه‌های عرضه بهاره گیلان ممنوع است.

به گزارش ندای گیلان،ساسان اکبری‌پور در گفت‌وگویی اظهار داشت: هر نوع خرید و فروش و عرضه خانواران وحشی و گونه‌های دوزیست مانند لاک‌پشت و مار آبی در سطح بازارهای محلی، نمایشگاه‌های عرضه بهاره و سایر مراکز در استان گیلان ممنوع بوده و با افراد متخلف برابر مقررات برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان به اقدامات سودجویان در آستانه فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: همه‌ ساله با نزدیکی به ایام تعطیلات نوروزی افرادی سودجو و فرصت‌طلب با ورود به زیستگاه جانداران اقدام به صید و عرضه و حتی انتقال آن‌ها به سایر استان‌ها می‌کنند.

وی با اشاره به مخاطراتی که با فعالیت‌های غیرمجاز و خرید و فروش جانداران در محیط زیست ایجاد می‌شود گفت: این عمل علاوه بر ایجاد خسارت و صدمه به اکوسیستم‌ مناطق تحت مدیریت محیط زیست گیلان امکان انتشار بیماری و خطرات زیستی برای دیگر گونه‌ها در استان‌های مختلف را به همراه دارد.

اکبری‌پور انجام پایش‌های مستمر توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست گیلان برای برخورد با عرضه‌کنندگان گونه‌های جانوری را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: طبق هماهنگی‌ها در مبادی ورودی و خروجی گیلان در ایام نوروز بازرسی‌های دقیقی توسط پرسنل این یگان و نیروی انتظامی انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان با اشاره به جلوگیری از هرگونه انتقال گونه‌های آبزی و دوزیستان و سایر جانوران بدون مجوز‌های قانونی تصریح کرد:‌ در صورت مشاهده موارد تخلف از سوی عوامل و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان با افراد متخلف و خاطی برخورد لازم انجام می‌شود.

اکبری‌پور از استقرار تیم‌های پایش و کنترل حفاظت محیط زیست گیلان در فرودگاه و ترمینال‌های مسافری و سایر نقاط پر تردد استان که با همکاری نیروی انتظامی انجام می‌شود خبر داد و گفت: از عموم مردم و شهروندان گیلانی نیز انتظار داریم در راستای حفاظت از محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند.

تسنیم