فرماندار شهرستان رشت با تبریک روز شهدا به خانواده این عزیزان و تمامی معتقدان به راه و آرمان شهدا، اظهار داشت: ملت ایران نشان داد که انقلاب و آرمان‌های انقلاب را پربهاتر از هر چیزی در دنیا می داند، چرا که جان شیرین خود را در ازای حفظ انقلاب تقدیم می‌کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، دکتر حمیدرضا امام پناهی در مراسم استانی فعالان و برگزیدگان سومین دوره طرح ملی لاله های روشن گیلان که همزمان با سراسر کشور و با همراهی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، در آموزشگاه شاهد آیت الله بهجت برگزار شد ضمن تبریک روز شهدا، اظهار داشت: نامگذاری یک روز ملی به نام شهدا گرچه حرکتی به جا و شایسته است اما کافی نمی‌باشد چرا که تمامی روزها، روز شهید هستند و روزی نیست که ما بدون الگو قرار دادن این بندگان پاک الهی بتوانیم در برابر فتنه‌های بیشمار اهریمنان جهان مقاومت کنیم.

 فرماندار رشت با اشاره به اینکه کمتر دوره‌ای در تاریخ سراغ داریم که ملتی با تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید پای دفاع از آرمان‌های خود بایستد، گفت: هیچ کس و هیچ چیز نخواهد توانست مهر انقلاب، امام راحل و رهبری را از دل ملت قهرمان ما بزداید؛ چرا که این مردم همانطور که بارها ثابت کرده اند هر لحظه که نیاز باشد عزیزترین داشته خود یعنی جان شیرین را تقدیم انقلاب خواهند کرد و این آمادگی و فداکاری مهر تاییدی است بر این موضوع که ملت ایران اسلامی، انقلاب خود را ارزشمندتر از جان خود می داند.‌

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر این مطلب که ایمان بالاتر از هر سلاح پیشرفته ای عمل می‌کند، گفت: حوادث امروز جهان گواهی چندباره بر بزرگی کار رزمندگان و شهدا است.

وی افزود: در طول ۸ سال دفاع مقدس فرزندان ایران اسلامی با تکیه بر سلاح ایمان حتی یک روز جبهه‌ها را خالی نگذاشتند و این حماسه در حالی رخ داد که ما در پایان جنگ از چند ده کشور اسیرانی داشتیم که در کنار متجاوز، علیه فرزندان این ملت جنگیده بودند.

 دکتر امام پناهی با تاکید بر این مطلب که شهدا در نزد پروردگارشان زنده اند و هنوز از این انقلاب حفاظت می‌کنند، اظهار داشت: هر موقع دچار فتنه می شویم، شهدا به داد ما می‌رسند.

 وی با اشاره به اهمیت نگاه کارشناسی به حماسه بی نظیر دفاع مقدس، ادامه داد: تشریح و تبیین این موضوع که در تمامی عرصه‌های دفاع و صیانت از انقلاب، از تمامی سنین و همه اقشار رزمنده داشته و شهید تقدیم انقلاب کرده ایم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که تلاش همه فعالین فرهنگی و نهادهای مرتبط برای ثبت و ضبط این دفاع مستمر را می‌طلبد.

فرماندار رشت با بیان اینکه در ۴۴ سال گذشته روز به روز بر عزت و عظمت انقلاب اسلامی افزود شده، اظهار داشت: نگاه ما می‌توانیم و خود باوری که امام راحل و رهبری معظم به ملت قهرمان ایران باورانده اند، عمده دلیلی است که ما جرات می کنیم در پیش چشمان دنیا، بزرگترین قدرت نظامی جهان را به سخره بگیریم و پایگاه آمریکایی عین الاسد را مورد هدف قرار دهیم.

دکتر پناهی با اشاره به اینکه امروز به پشتوانه ایثار شهدا و در سایه اتحاد بین سران قوا و مردم و تحت سیاست گذاری های کلان و هوشمندانه رهبری معظم صدای واحدی از ایران اسلامی شنیده می‌شود، اظهار داشت: دولت سیزدهم مصمم است تا بدون تکیه به وعده های غرب و نگاه امیدوارانه به برجام، تنها با تکیه بر داشته‌ها و توانمندی‌های داخلی، کشور را در مسیر رسیدن به آینده روشن و قدرتمند پیش ببرد‌.

وی اضافه کرد: امروز استقلال طلبی ملت و دولت، غرب را در موضع ضعف در برابر ما قرار داده و ناله‌های ملتمسانه آمریکا بوضوح شنیده می‌شود.

 فرماندار رشت با اشاره به معیارهای دوگانه استکبار آمریکا در موضوعات مختلف به خصوص بحث حقوق بشر و استفاده ابزاری از آن برای فشار به ملل آزاده جهان، گفت: اخیراً شاهد اعدام ۸۱ نفر از شهروندان عربستان توسط دولت متحد آمریکا و صهیونیسم این کشور بوده ایم اما حتی یک بار صدایی از مدعیان دروغین حقوق انسان‌ها نشنیدیم.

 وی با اشاره به قلدرمآبی آمریکا در جهان، ادامه داد: این کشور از بس در همه جا و تمامی موضوعات دست اندازی و دخالت کرده، نمی‌داند برای خلاصی از گردابی که خود به وجود آورده، اول باید از کدام موضوع دست بکشد.

گفتنی است همزمان با برگزاری سومین دوره طرح ملی لاله های روشن در ۴۰ هزار مدرسه در کل کشور و به یاد ۴۰ هزار شهید والامقام فرهنگی و دانش‌آموز، این مراسم با مشارکت ۴۰ مدرسه در سطح شهرستان رشت؛ در بستر برنامه شاد و به صورت حضوری در آموزشگاه شاهد آیت الله بهجت برگزار شد که در حاشیه این مراسم از چهار تن از فعالین و منتخبین دانش آموزی این طرح تقدیر به عمل آمد.

 در پایان این مراسم از دکتر حمید رضا امام پناهی فرماندار رشت و برادر سه شهید والامقام توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان تجلیل شد.