فرماندار سیاهکل، با بیان اینکه یاد و خاطره امام راحل با شهیدان عجین شده است، تاکید کرد: پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا همواره باید در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ندای گیلان،مهندس رضا اسلامی، فرماندار شهرستان سیاهکل در جلسه ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام(ره) و شهدای انقلاب، گفت: پاسداری از خون شهدا از وظایف خطیری است که امروز بر عهده داریم.

وی با بیان اینکه ملت مسلمان ایران همواره در دفاع از ارزش های اسلامی و ولایی سینه سپر کرده اند، افزود: در دوران دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم در دفاع از خاک و وطن شهید و جانباز و اسیر شدند تا کشور را در برابر دشمن بعثی در امان نگه دارند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه یاد و خاطره امام راحل با شهیدان عجین شده است، تاکید کرد: پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطرات شهدا همواره باید در جامعه نهادینه شود چرا که امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم.

اسلامی عنوان کرد: با ایثارگری ها و رشادت های شهدا و جانبازان بود که امروز ایران در جهان سرافراز است.

فرماندار سیاهکل، با اشاره به تقارن سالگرد حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد با ماه مبارک رمضان و لیالی با عظمت قدر، بر لزوم استفاده و بهرمندی مناسب و حداکثری از ظرفیت مساجد در پاسداشت ایام تاکید کرد و گفت: رمز بقا و تکامل راه امام(ره) در وحدت و انسجام ملی نهفته است.

وی سه عامل احیای مبانی و اصول فکری امام(ره) به عنوان راهبرد اصلی نظام، ترویج، تعمیق و توسعه اندیشه‌های امام(ره) به عنوان مسیر آینده انقلاب و تبیین شخصیت فکری و عملی آن حضرت و معرفی به نسل های آینده انقلاب را مهم دانست.

اسلامی، همچنین از کلیه دستگاه های متولی امر برگزاری مراسم سالگرد حضرت امام و قیام 15 خرداد در شهرستان و بخش های تابعه خواست، تا برنامه های پیش بینی شده خود را در پاسداشت ایام الله انقلاب با دبیرخانه ستاد هماهنگ کنند تا این برنامه ها با انسجام بهتر و بیشتری برگزار شود.