به نظر می رسد غول فناوری کره ی جنوبی دوران به شدت بدی را سپری می کند. انفجار های سریالی تلفن های هوشمند نوت 7، فراخوان ماشین لباسشویی های این شرکت و نیز تعدادی از دیگر اسمارت فون های آن، ضربه ی مهلکی به چشم انداز آینده ی این شرکت وارد آورد؛ موضوعی که ظاهراً حتی […]

به نظر می رسد غول فناوری کره ی جنوبی دوران به شدت بدی را سپری می کند. انفجار های سریالی تلفن های هوشمند نوت 7، فراخوان ماشین لباسشویی های این شرکت و نیز تعدادی از دیگر اسمارت فون های آن، ضربه ی مهلکی به چشم انداز آینده ی این شرکت وارد آورد؛ موضوعی که ظاهراً حتی عرضه ی اسمارت فون بعدی سامسونگ را نیز به تعویق انداخته است.

حال خبر هایی به گوش می رسد که حاکی از درگیر شدن این شرکت در یک رسوایی مالی و سیاسی است. نیروهای قضایی کره ی جنوبی روز سه شنبه به عنوان بخشی از تحقیقات خود پیرامون اتهام رسوایی سیاسی رئیس جمهور این کشور یعنی پارک گون-هه، به دفتر سامسونگ هجوم برده اند. برای جزئیات بیشتر با تک شات همراه باشید.

هدف اصلی یورش آنها «اداره ی استراتژی آینده» ی سامسونگ بوده که در حقیقت برج کنترل کل گروه شرکت های سامسونگ محسوب می شود و در مقر اصلی این شرکت در گانگنام سئول واقع شده است.

 

اینطور ادعا شده که سامسونگ به دختر یکی از دوستان نزدیک رئیس جمهور به نام چوی که به اتهام دریافت رشوه در زندان به سر می برد پول داده است. گفته شده غول فناوری کره ی جنوبی از طریق شرکتی به نام Widec Sports آلمان، به بهانه ی حمایت از تمرینات سوارکاری دختر چوی، 3 میلیارد وون (حدود 3 میلیون دلار) به وی کمک کرده است.

 

گفتنی است با مطرح شدن این اتهامات در ماه جاری میلادی، سامسونگ پرداخت پول به Widec را تکذیب کرد.

 

ماموران قضایی کره ی جنوبی علاوه بر دفتر سامسونگ، به فدراسیون سوارکاری کره و انجمن سوارکاری این کشور که مدیرعامل سامسونگ در آنها منصب دارد نیز یورش برده و تحقیقاتی انجام داده اند.

 

پس از گذشت 8 سال از رسوایی فساد مالی در سامسونگ، این اولین باری است که مقر اصلی غول فناوری کره ی جنوبی هدف چنین یورشی قرار می گیرد. لازم به ذکر است سامسونگ در آن زمان به جمع آوری سرمایه ی نامشروع و پیشنهاد رشوه به مقامات ارشد دولتی متهم شده بود. شاتک