مدیربنیاد مسکن فومن در زمینه وضعیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی اظهار کرد: در سطح شهرستان فومن تا امروز حدود۶۰۰۰واحد مسکونی روستایی و شهری( شهرهای زیر25هزار نفر جمعیت)مقاوم‎سازی شده و از تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کرده‎اند.

به گزارش ندای گیلان، مهدی عفتی مدیربنیاد مسکن فومن  با بیان اهمیت نامگذاری 5 دیماه  تحت عنوان روز ملی ایمنی  دربرابر زلزله و بلایای طبیعی  ضمن اشاره به زلزله اخير کرمانشاه ادامه داد: اگر رعايت مقررات ملي و مقاوم سازي در کرمانشاه صورت نمي گرفت شاهد تراژدي غمناکتري از تراژدي بم و رودبار بوديم گرچه متاسفانه تعدادي از هموطنان در زلزله اخير نيز جانشان را از دست دادند اما در مقايسه با زلزله هاي پيشين(بم و رودبار)  شاهد ضمانت رعشايت قوانين و مقررات ملي در حفظ جان و ايمني ساختمانها بوديم.

این مسئول با بیان اینکه زلزله بدرستی قابل پیش‌بینی نیست و باید به گونه‌ای زندگی و محیط خود را آماده کنیم افزود: تا در صورت بروز این حادثه، شاهد کمترین آسیب و خسارات باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بنياد مسكن براي مقابله با تهديد سوانح طبيعي، عمليات پيشگيري پيش از وقوع سانحه را با اجراي طرح ويژه بهسازي و نوسازي سكونت گاههاي آسيب‌پذير روستايي و همچنين بازسازي مناطق سانحه‌ديده پس از وقوع سانحه را در دستور كار خود قرار داده است.

وی در زمینه وضعیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی ، اظهار کرد: در سطح  شهرستان فومن تا امروز حدود۶۰۰۰واحد مسکونی روستایی  و شهری( شهرهای زیر25هزار نفر جمعیت)مقاوم‎سازی شده و از تسهیلات ویژه نوسازی و بهسازی مسکن استفاده کرده‎اند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و ساز ها در مناطق روستایی ، این میزان افزایش یابد.

وي با بيان اينکه بافتهاي فرسوده به دليل نداشتن زيرساخت مناسب و عدم استحکام لازم در معرض مخاطره جدي هستند، تاکيد کرد بايد مقاوم‌سازي اين بافتها را جدي گرفت تا در زمان وقوع زلزله شاهد مخاطرات و آسيب هاي کمتري باشيم.
 عفتی در ادامه بیان داشت: با گرامیداشت این روز و تقدیر از همه افرادی که در این امر خطیر تلاش می کنند سعادت، سلامتی واعتلای نام میهن اسلامی و ملت بزرگوار ایران را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.