معاون جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سازمان جنگل‌ها بدون ابلاغ زیست‌محیطی هیچ موافقتی را برای احداث سد شفارود اعلام نمی‌کند.

ندای گیلان:معاون جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سازمان جنگل‌ها بدون ابلاغ زیست‌محیطی هیچ موافقتی را برای احداث سد شفارود اعلام نمی‌کند.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان،بهزاد انگورج، معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخصوص سد شفارود، اظهار کرد: این سازمان هیچ موافقتی را بدون ابلاغ زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط زیست برای احداث سد شفارود اعلام نمی‌کند.

وی با بیان اینکه سد شفارود یکی از پروژه‌های کلان است که نیازمند ارزیابی زیست‌محیطی است و بدون آن امکان موافقت با ساخت سد وجود ندارد، افزود: احداث این سد با موازین زیست‌محیطی منطقه مغایرت دارد و بر اثر آن حیات ۱۷۵ هکتار از جنگل‌های خزری به مخاطره می‌افتد.

انگورج تصریح کرد:سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری کشور در داخل جنگل قائل به احداث سد نیست و اصولا رویکرد این سازمان با ساخت سد در جنگل سازگاری ندارد.

این مقام مسئول درباره سابقه ساخت سد شفارود نیز،خاطرنشان کرد: ساخت این سد به سالیان گذشته بر می‌گردد و اکنون این پروژه حدود ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در محل دریاچه سد تعداد زیادی از درختان ارزشمند جنگلی از بین رفته است.

بر اساس این گزارش، پیش از این مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست از مخالفت این سازمان با ساخت سد شفارود در گیلان به دلیل تخریب بیش از ۱۷۵ هکتار از جنگل‌های هیرکانی خبر داد و یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست گزارش ارزیابی خود را به هیات دولت ارائه کرده است.