رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمام گفت: معلمان از آغازین روز بروز و فراگیری ویروس مهلک کرونا، مجاهدانه به میدان آمدند و جلوه‌های کم نظیری از مسئولیت پذیری، سخت کوشی، خلاقیت و مهربانی را رقم زدند و اجازه ندادند که آموزش فرزندان این سرزمین تعطیل شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمام طی پیامی فرا رسیدن روز معلم را به دست اندرکان عرصه دانش و فرهنگ تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

انما بعثت معلما*

براستی معلّم به عنوان زیباترین اسطوره و پاکترین تندیس تزکیه در راه انبیای الهی قدم نهاده و میراثی گرانبها از جنس «پیامبران» و قافله سالاری از نسل «خردورزان »بر جای گذاشته است و هفته نکوداشت مقام و منزلت معلّم فرصت مغتنم و ارزشمندی برای پاسداشت این زیبایی و پاکی است. بار دیگر معلّمان، این جامعه‌ی ساعی و صبور به مانند دوران دفاع مقدس که با سعی و صبر نستوه خود دوشادوش رزمندگان، مانع از ایستایی چرخ تعلیم و تربیت در جبهه‌های جنگ گشتند، از آغازین روز بروز و فراگیری ویروس مهلک کرونا، مجاهدانه به میدان آمدند و جلوه‌های کم نظیری از مسئولیت پذیری، سخت کوشی، خلاقیت و مهربانی را رقم زدند و اجازه ندادند که آموزش فرزندان این سرزمین تعطیل شود.
اینجانب، با گرامیداشت ماه مبارک رمضان، فرارسیدن هفته‌ی معلّم را به یکایک آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان،مشاوران، معاونان و مدیران، در پهنه‌ی پاک ایران اسلامی به ویژه فرهنگیان عزیز شهرستان خمام تبریک می‌گویم. با این امید که با دقتی فزون‌تر، مبانی و مبادی شخصیتی آن فقیه فهیم و آن استاد وارسته شهید مرتضی مطهری را درک کنیم و از خردورزی، دین‌پژوهی، آزاداندیشی، آزادی‌خواهی، عدالت‌جویی، امیدآفرینی و اخلاق‌گرایی او به‌عنوان یک «معلّمِ مُصلح»، بیاموزیم.
با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم امیدوارم با اتکا به لطف الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و با رهنمودهای مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و تدابیر ریاست محترم جمهوری شاهد مشارکت بیشتر ملت بزرگ ایران و اهتمام ویژه مسئولان به آموزش و پرورش در جهت تحقق پیشرفت و عدالت باشیم.
فاطمه میرزانژاد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمام