علی منتظری با بان اینکه ۲۵ واحد از ۹۸ واحد تولیدی شهرستان لنگرود تا امروز به بانک ها معرفی شدند، افزود: این پرداختی ها با سود ۱۸ درصد و ۵ ساله میباشد

به گزارش ندای گیلان از لنگرود، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان دیروز در نشست بررسی مسایل و مشکلاتواحدهای تولیدی در فرمانداری لنگرود با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی استان در حوزه بانکی، ۱۵ تا ۲۰ درصد در بحث مالیات و ۸درصد نیز حق بیمه کارگران می باشد، افزود: مهمترین مشکل چک برگشتی و معوقه بانکی بوده است و در کنار آن شروط پرداخت تسهیلات است.

 

وی با اشاره به اینکه ایجاد دو هزار واحد تولیدی با اختصاص ۴۷۰ میلیارد تومان برای گیلان اختصاص یافته است اظهار کرد: سقفی برای تامین اعتبار در این مورد وجود ندارد.

علی منتظری با بان اینکه ۲۵ واحد از ۹۸ واحد تولیدی شهرستان لنگرود تا امروز به بانک ها معرفی شدند، افزود: این پرداختی ها با سود ۱۸ درصد و ۵ ساله میباشد و به واحد های تولیدی که از گذشته بدهی دارند نیز قابل پرداخت است به طوری که این سرمایه در گردش به کسانی که دارای چک بانکی برگشتی ومعوقه بانکی نیز می باشد تعلق می گیرد .

منتظری افزود: کارگروه رفع موانع تولید جهت رفع مشکلات و سرمایه در گردش در شهرستان های مختلف تشکیل شده است.

در ادامه این نشست مهرداد لاهوتی رییس مجمع نمایندگان گیلان گفت: واحدهای تولیدی تنها با ۲۰ درصد ظرفیت خود کار می کنند و برای رفع معضلات آنان نیازمند یک عزم ملی هستیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان گیلان ۱۱۱۹ طرح نیمه تمام با پیشرفت ۵ تا۸۰ درصد میباشد.

وی با بیان اینکه شش میلیون نفر بیکار، پنج میلیون نفر معتاد و ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور داریم گفت: وضیعت اقتصادی و اجتماعی در کشور مناسب نیست.