رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار از معرفی ۶ شهردار به همراه مدیریت آب و فاضلاب شهرستان رودبار به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رودبار،علی فرهی گفت: شش شهردار و مدیر آب و فاضلاب رودبار که به تکالیف خود در خصوص جمع آوری، حمل و دفن اصولی پسماندها و فاضلاب شهری عمل نکردند به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار ادامه داد: جهت اصلاح روند مدیریت پسماند اخطاریه‌هایی از سوی اداره حفاظت محیط زیست رودبار به شهردارهای شهرستان ابلاغ شد و با عنایت به‌عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی از سوی شهرداران، ضمن اعلام جرم، مراتب از طریق مراجع قضائی شهرستان در دست پیگیری است.

فرهی تصریح کرد: هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی قابل چشم پوشی نیست و محیط زیست شهرستان رودبار در این خصوص از جایگاه قانونی خود در برخورد با متخلفین و آلوده‌کنندگان محیط زیست استفاده می‌کند.

وی افزود: شهرداری‌ها باید با استفاده از روش‌های نوین مدیریت پسماند و استفاده از خودروهای مخصوص حمل زباله و پیگیری ایجاد کارخانه کمپوست در شهرستان و فرهنگ‌سازی جهت اجرای برنامه تفکیک از مبدأ و استانداردسازی مراکز دفن، شرایط مدیریت پسماندها را بهبود بخشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار اظهار داشت: در همین راستا اسماعیل رستمی دادستان شهرستان رودبار پس از ورود به موضوع و بازدید میدانی به همراهی شهردار، شورای شهر و مدیر آبفا از نقاط تخلیه فاضلاب شهری و وضعیت مدیریت پسماند در شهرستان اعلام کرد به عنوان مدعی العموم در جهت حفظ حقوق شهروندان در صورت اثبات اعمال هرگونه سوء مدیریت از طرف کلیه مدیران با افراد خاطی برخورد قاطع به عمل خواهد آورد.

رستمی افزود: هر جایی که احساس کنیم در احقاق حقوق عامه کوتاهی و کم‌کاری صورت گرفته، طبق قانون ورود کرده و این ورود ما به دور از حواشی و نگاه‌های غیرقانونی و غیر فنی است.