مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان از معرفی ۱۳۳ هکتار از اراضی دستگاه های دولتی گیلان برای طرح مسکن خبر داد و گفت: ۹۰ هکتار از این اراضی در محدوده شهر رشت قرار دارند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد نوذری با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی گیلان بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون ۱۲۳ هکتار از اراضی محدوده شهری خود را برای صدور سند و تحویل معرفی کرده‌اند، گفت: تاکنون برای بیش از ۸ هکتار از این اراضی سند صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با بیان اینکه حدود ۹۰ هکتار از اراضی معرفی شده ادارات دولتی برای طرح جهش مسکن ملی در محدوده رشت قرار دارد، افزود: از آنجا که بخش قابل توجهی از این اراضی در زمره اراضی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یا اراضی کشاورزی تلقی می‌شود، پی گیری‌ها برای بررسی شرایط قانونی این اراضی و مطابقت آن با مواد ۹ و ۱۰ قانون جهش مسکن ادامه دارد.

وی همچنین با استناد به ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن گفت: مجموع دستگاه‌های دولتی که در محدوده شهرها زمین داشته باشند، تا ۲ ماه پس از تقاضای اداره کل راه و شهرسازی استان فرصت دارند نسبت به انتقال اراضی مذکور اقدام کنند.

نوذری ادامه داد: در غیر این صورت ادارات ثبت سراسر استان مکلف هستند در مدت یک ماه نسبت به صدور سند مالکیت به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهر سازی اقدام کنند.