رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ماسال گفت:در طی بازدید از فروشگاههای عرضه فراورده های خام دامی نیز مقدار 864 کیلوگرم فراورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف ضبط و معدوم و تعداد 16 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند

به گزارش ندای گیلان،شهرام مهدی زادگان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ماسال اعلام کرد: در طی سال 1396 تعداد 66 هزار و 323 نوبت سر گاو و گوساله و نیز تعداد 214 هزار و 963 نوبت سر گوسفند و بز بر علیه بیماریهای شاربن، تب برفکی، بروسلوز، شاربن علامتی، پاستورلوز و آبله مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی افزود: در این مدت تعداد 763 قلاده سگ نیز بر علیه بیماری هاری واکسیناسینه شدند. مهدی زادگان گفت: از تعداد 4500 راس دام سبک و سنگین جهت پایش بیماری بروسلوز خونگیری شد که از این تعداد  49 راس گوسفند مبتلا به بیماری بروسلوز به کشتارگاه دام سالم اعزام شده و 3 نفر از دامدارانی که با این شبکه همکاری لازم را انجام نداده بودند نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهدیزادگان افزود: از دیگر عملکردهای مهم این شبکه مبارزه با انگل های خارجی بدن دام بوده که در این راستا تعداد 33 هزار نوبت سر دام با کمک و همیاری پرسنل این شبکه و دهیاران و دامداران مورد سمپاشی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در طی بازدید از فروشگاههای عرضه فراورده های خام دامی نیز مقدار 864 کیلوگرم فراورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف ضبط و معدوم و تعداد 16 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند گفت: در پایش از موارد مشکوک به بیماری هاری، نمونه برداری به  تعداد 11 نمونه مغز از دام های مورد نظر انجام گرفت و با تکمیل پرونده جهت دریافت غرامت به مراجع ذیربط معرفی شدند.