فرماندهی انتظامی گیلان از جمع‌آوری معتادان متجاهر و رهاشده و نگه‌داری آنها در مراکز بهزیستی و محل‌های ترک اعتیاد تا پایان فروردین ماه سال 95 در این استان خبر داد.

ندای گیلان به نقل از فارس:سردار محمدرضا میرحیدری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 21 درصدی کشف انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان اظهار کرد: امسال دستگیری قاچاقچیان و توزع‌کننده مواد مخدر پنج درصد در استان افزایش داشته است.

وی ادامه داد: اگر شهروندان به‌موقع اطلاعات را به پلیس گزارش کنند برخورد با قاچاقچیان به‌ویژه خرده‌فروشان اعمال می‌شود و تعداد این افراد در جامعه کاهش پیدا می‌کنند.

فرمانده انتظامی گیلان از جمع‌آوری تمام معتادان متجاهر و رهاشده توسط پلیس از 20 اسفند‌ماه جاری در استان خبر داد و بیان کرد: تا پایان فروردین ماه سال 95 معتادان مذکور در مراکز بهزیستی و محل‌های ترک عتیاد نگه‌داری و درمان می‌شوند.

میرحیدری با بیان اینکه وضعیت حوزه‌های سیاسی و امنیتی گیلان آرام است، تصریح کرد: هفتم اسفند‌ماه جاری مردم در انتخابات حضور چشمگیری داشتند و یکی از استان‌های موفق در این زمینه بودیم.

وی به مشارکت خوب مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های امنیتی وضعیتی را ایجاد کردند تا مردم با کمترین مشکل مواجه شوند.

فرمانده انتظامی گیلان از کاهش صددرصدی آدم‌ربایی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد و گفت: آدم‌ربایی در گیلان نداریم ضمن اینکه امسال 41 درصد در وقوع قتل کاهش داشتیم.

میرحیدری با اشاره به افزایش سه درصدی نزاع و درگیری در گیلان، خاطرنشان کرد: آستانه تحمل مردم بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و این موضوع باید واکاوی شود.

وی خواستار همکاری مراکز علمی برای مشخص شدن دلیل کاهش آستانه تحمل مردم شد و اظهار کرد: سال آینده انتظار داریم کاهش 50 درصدی نزاع و درگیری در گیلان را داشته باشیم.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه طرح تشدید برخورد با حمل سلاح جنگی و شکاری از روزهای آینده در استان عملیاتی می‌شود، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 10 درصد افزایش کشف سلاح شکاری در گیلان داشتیم.

میرحیدری به وضعیت خوب کشفیات پلیس در سال 94 اشاره کرد و افزود: یکی از نگرانی‌ها قاچاق انواع سیگار خارجی است و 888 درصد در این زمینه افزایش کشفیات داشتیم.

وی افزایش صددرصدی محصولات شیلاتی را از جمله فعالیت‌های پلیس در گیلان خواند و بیان کرد: امسال 35 درصد افزایش کشف انواع مواد محترقه در استان داشتیم.