طبق تعهدات وزارت راه و شهرسازی، شرکت زیرساخت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پروژه راه آهن رشت – قزوین در پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ندای گیلان، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در بازدید از روند ساخت راه آهن رشت – انزلی، هزینه پیش بینی شده برای احداث 41 کیلومتر راه آهن رشت – انزلی را پنج هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اسناد مناقصه دو قطعه‌ دیگر نیز آماده شده است.
وی تکمیل و احداث راه آهن قزوین – رشت، رشت – انزلی و انزلی – آستارا را از جمله پروژه‌های تعریف شده در سفر رئیس جمهوری به گیلان عنوان و اضافه کرد: پروژه راه آهن گیلان زمانی اقتصادی خواهد شد که این خط ریلی به بندرانزلی ، منطقه آزاد و در ادامه آستارا متصل شود.
استاندار گیلان گفت: طبق تعهدات وزارت راه و شهرسازی، شرکت زیرساخت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پروژه راه آهن رشت – قزوین در پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
نجفی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه راه آهن قزوین – رشت و سال‌ها انتظار مردم رشت برای احداث این خط ریلی اظهار داشت : در سفر رئیس جمهوری به گیلان، ایشان عنایت ویژه‌ای به این پروژه مهم داشتند.
نجفی به دیدار هفته گذشته خود با معاون اول رئیس جمهوری درخصوص پروژه راه آهن گیلان اشاره و اضافه کرد: این پروژه اکنون جزو برنامه‌های معاون اول رئیس جمهوری بوده و بعد از ماه مبارک رمضان وی از روند اجرای آن بازدید خواهند کرد.
استاندار گیلان به دیدار هفته گذشته خود با نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز اشاره کرد و افزود : امیدواریم در سال جاری بهبودی در اعتبارات شکل گیرد.
وی با یادآوری سفر رئیسان کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان به گیلان اظهار داشت: در این سفر مقرر شد سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری برای اجرای پروژه راه‌آهن رشت آستارا شکل گیرد