نشست ویژه تعیین تکلیف معابر فاقد نام معابر شهری منطقه چهار رشت در ساختمان منطقه چهار شهرداری برگزار و مقرر شد معابر دارای نام‌های مصوب در منطقه چهار شهری ظرف یکماه آینده پلاک‌دار و در سامانه ثبت شوند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،نشست ویژه تعیین تکلیف معابر فاقد نام معابر شهری منطقه چهار رشت به ریاست علیرضا تاج شهرستانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت و با حضور مدیر منطقه چهار شهر، رئیس سازمان فاوا، معاون خدمات شهری، رؤسای نواحی منطقه چهار و برخی مسئولان مرتبط در ساختمان منطقه چهار شهرداری برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی  شهر رشت در این جلسه عنوان کرد: معابر مناطق شهری رشت باید کوچه به کوچه رصد شوند تا ضمن شناسایی معابر فاقد نام یا مخدوش شده، نتیجه کار به شکل گزارش‌های روزانه به اطلاع روابط عمومی شهرداری‌های مناطق برسد.
تاج شهرستانی ادامه داد: بازبینی کلی از وضعیت مناطق، از حیث پاکسازی زواید بصری ، نقاط ضعف و قوت و موارد مرتبط از دیگر مزیت‌های طرح رصد کوچه به کوچه معابر شهر محسوب می‌شود.
وی ضمن تقدیر از عملکرد مدیر منطقه چهار شهری رشت افزود: از آنجا که برخی امور در مجموعه شهرداری و در مناطق به شکل روتین تعریف شده فلذا نبود سازوکارهای لازم در انجام آنها قابل قبول نیست و انتظار می‌رود مدیران کارآمد پیش از ایجاد معضلات شهروندی بنا به هوشمندی مدیریتی خود در مقام رفع و رجوع آنها برآیند.
مدیر منطقه چهار شهرداری رشت نیز در این جلسه ضمن مؤثر دانستن تشکیل جلسات ویژه در محل شهرداری‌های مناطق تصریح کرد: ایجاد سامانه هوشمند نامگذاری موجبات رضایتمندی شهروندان را فراهم کرده و فواید زیادی را به همراه دارد.
وی در مورد نامگذاری و نحوه نصب پلاک‌های معابر فاقد نام و تعویض پلاک‌های مخدوش اظهار داشت: با همیاری رؤسای نواحی منطقه چهار این فرآیند در کمترین زمان بطور کامل اجرایی می‌شود.
لازم به ذکر است، به موجب برگزاری این جلسه در دفتر شهردار منطقه چهار، کلیات امور قابل اجرا در حوزه نامگذاری، نصب پلاک و بارگذاری اطلاعات به روز شده معابر منطقه ۴ شهری در سامانه جامع مشخص گردید.
گفتنی است با توجه به اینکه هم اکنون تعداد یکهزار و ۴۶۵ معبر فاقد نام در محدوده منطقه چهار شهرداری رشت وجود دارد قرار شد با توجه به قرارگیری منطقه چهار شهری در مجاورت حومه غربی شهری رشت و احتمال ساخت وسازهای غیر مجاز، از واحد حقوقی شهرداری رشت استعلام گردد کدام کوچه.ها و ساخت و سازهای حواشی غربی شهر رشت دارای تخلفات ساختمانی هستند و ایجاد آنها در اسناد صادره شهری رشت موجود نیست تا بدین وسیله در صورت تخلف در ایجاد کوچه، نامگذاری برای معبر مورد نظر انجام نشود و تخلفات جاری در موضوعات مربوط، به اطلاع واحدهای حراست مناطق برسد.
اجرایی شدن کلیه اقدامات اجرایی اعم از نامگذاری‌ها، نصب و تعویض پلاک‌ها و ثبت آنها در سامانه جامع ظرف سه ماه آینده از دیگر مصوبات این جلسه بود.