خاوری گفت: 2 هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در نقاط مختلف استان وجود دارد

به گزارش ندای گیلان؛مدیرکل راه و شهرسازی گیلان صبح امروز(یکشنبه) در جریان بازدید از بافت‌های فرسوده شهر رشت با اشاره به وجود بافت فرسوده در مکان‌های مذهبی و تاریخی گیلان اظهار کرد: یکی از موضوع‌های بازآفرینی، بافت فرسوده است و این امر به کمیت و کیفیت زندگی مردم توجه دارد.

شعبان‌علی خاوری از بازآفرینی بقعه خواهر امام رضا(ع) در رشت خبر داد و افزود: بازآفرینی آستان مقدس آقا سیدجلال‌الدین اشرف(ع) در آستانه‌اشرفیه از طریق فعالیت‌های مشارکتی انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه 2 هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در نقاط مختلف استان وجود دارد، تصریح کرد: مطالعه بازآفرینی در 10 شهر گیلان به اتمام رسیده است.

خاوری، توجه به سکونتگاه‌های غیر رسمی به‌ویژه در شهر رشت را بسیار جدی خواند و بیان کرد: سکونتگاه‌های غیر رسمی نیازمند بازآفرینی است و این موضوع از فعالیت‌های راه و شهرسازی محسوب می‌شود.

وی خواستار تخفیف عوارض شهرداری‌ها برای احیای بافت‌های فرسوده در شهرهای گیلان شد و گفت: سال‌های گذشته موضوع مذکور اجرایی شده و تخفیف عوارض در سال جاری ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه تامین منابع مالی با پرداخت تسهیلات ارزان به سازندگان بافت‌های فرسوده در دستور کار است، خاطرنشان کرد: سال گذشته احیای یک‌هزار و 500 واحد بافت فرسوده در استان سهمیه داشتیم و با توزیع آن توانستیم سه هزار واحد سهمیه جدید بگیریم.

خاوری، سود تسهیلات احیای بافت فرسوده از طریق بانک مسکن را 13 درصد عنوان کرد و یادآور شد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در اصلاح کیفیت زندگی در جامعه شهری بسیار تاثیرگذار است.

وی در ادامه با تأکید بر رعایت استانداردها در جاده‌های گیلان، اظهار کرد: عوامل مختلفی در حوادث جاده‌ای دخالت دارند و استانداردسازی جاده‌ها در کاهش حوادث جاده‌ای موثر است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به محور «چوکام ـ پونل» اشاره کرد و افزود: سال‌های گذشته جاده مذکور تبدیل به راه اصلی شده و یکی از محورهای شریانی استان محسوب می‌شود.

خاوری با بیان اینکه محور «خاچکین ـ چوکام» سال‌های گذشته تبدیل به راه اصلی شده است، تصریح کرد: محور «چوکام ـ پونل» باقی‌مانده و برای ایمن‌سازی آن شن‌ریزی کنار جاده انجام شده است.فارس