نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه مصوبات سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری در استان با جدیت پیگیری شود، از مسئولان خواست تا رویکرد مردمی، انقلابی و جهادی دولت سیزدهم را برای توسعه بیش از پیش پیاده سازی کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های مصوب سفر بهمن ماه سال گذشته رئیس جمهوری به استان گفت: مصوبات سفر رئیس جمهوری در گیلان باید با جدیت پیگیری شود.

وی خطاب به مدیران و مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌ها در خصوص پیگیری و اجرایی شدن مصوبات سفر هیات دولت به گیلان افزود: مسئولان در پیگیری و اجرایی کردن مصوبات سفر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

استاندار گیلان با تاکید بر روحیه جهادی در لایه‌های مدیریتی استان اظهار کرد: مدیران و مسئولان استان خود را خادم مردم می دانند و باید رویکرد مردمی، انقلابی و جهادی دولت سیزدهم  را برای توسعه بیش از پیش در گیلان پیاده سازی کنند.

دکتر عباسی بیان کرد:  پروژه های ملی و اولویت دار استان باید طبق برنامه زمانبندی و وعده‌هایی که به مردم داده شده  ساخته و تکمیل شود.

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی درست برای پیشرفت پروژه های اولویت دار استان گفت: عملکرد مثبت و میزان پیشرفت پروژه ها مبنای اصلی تخصیص اعتبارات مصوب به دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار گیلان با انتقاد از عملکرد نادرست برخی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در چگونگی تخصیص اعتبارات مصوب سفر و روند بررسی عملکرد پیمانکاران افزود : اجرای تعهدات از سوی پیمانکاران و میزان عملکردشان در پیشبرد طرح های ملی و اولویت‌دار استان به ویژه در حوزه های مهم کشاورزی ، راه ، راه آهن ، محیط زیست و منابع طبیعی باید با شفاف سازی و صداقت همراه باشد.

دکتر عباسی با اشاره به اجرای شیوه های نادرست و خارج از چارچوب های قانونی از سوی برخی پیمانکاران برای جذب اعتبارات ، گفت : میزان کارکرد و پیشرفت فیزیکی طرح ها باید ملاک اصلی ارزیابی باشد و طرح هایی که با صداقت و شفافیت گزارش عملکرد مثبت دارند برای تخصیص اعتبار در اولویت قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه بر پایه مدیریت جهادی و پایبند بودن به تعهدات می توان به نتایج مثبت و تاثیرگذاری دست یافت ، افزود : تکیه بر روال و شیوه های نادرست گذشته در پیشبرد کارها پذیرفتنی نیست و اگر دستگاهی برای جذب اعتبارات امسال ، اقدام نکند اعتبارات را به ردیف های دیگر اختصاص خواهیم داد.

دکتر عباسی اضافه کرد : دستگاه‌های اجرایی نباید از تخصیص اعتبارات متمرکز سازمان‌های متبوع خود نیز غافل شوند.

وی تعامل، هم افزایی و همدلی را رمز موفقیت در گره گشایی مشکلات دانست و افزود: دستگاه‌ها و سازمان با همدلی و هم افزایی در راستای مشکلات قدم بردارند.

در این جلسه که فرمانداران شهرستانهای استان نیز حضور داشتند، تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص آخرین وضعیت پروژه های مصوب سفر رئیس جمهوری به گیلان گزارش خود را ارائه کردند.