استاندار گیلان با بیان اینکه مصرف سوخت در استان گیلان ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت:طی سه روز گذشته شاهد کاهش ۸۰ درصدی ترددها در مبادی ورودی استان گیلان بوده‌ایم و در این مدت ۴۸۶ واحد صنفی نیز به دلیل عدم رعایت این دستور العمل اعمال قانونی و برای یک ماه پلمب شدند.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع شامگاه یکشنبه در گفتگو با برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری، اظهار کرد: طی سه روز گذشته این طرح در سراسر کشور به ویژه استان گیلان اجرا شده و مزایای بسیاری داشته است.

وی با بیان اینکه این طرح به کاهش تردد در مبادی ورودی استان گیلان بسیار کمک کرده است، افزود: طی سه روز گذشته شاهد کاهش ۸۰ درصدی ترددها در مبادی ورودی استان گیلان بوده‌ایم.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به کاهش مصرف سوخت در سه روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال، ادامه داد: بر اساس گزارشات در این مدت مصرف سوخت در استان گیلان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی به همکاری مردم و اصناف از ابتدای شیوع ویروس کرونا با ستاد استان اشاره و تصریح کرد: گیلان دارای ۱۱۰ هزار واحد صنفی است که با تعیین ساعت کاری بسیاری از این واحدهای همکاری لازم را در اجرای این دستورالعمل انجام داده‌اند.

زارع ادامه داد: در این مدت ۴۸۶ واحد صنفی نیز به دلیل عدم رعایت این دستور العمل اعمال قانونی و برای یک ماه پلمب شدند.