مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان این موضوع که در سال گذشته 9/6 میلیارد مترمکعب گاز در استان مصرف شده است اظهار کرد: در سال 95 با وجود سرمای گسترده،شاهد هیچگونه قطعی گسترده گاز در استان نبودیم

به گزارش ندای گیلان،مهندس حسین اکبر اظهار کرد:هم اکنون تمام شهرها بجز ماسوله (بجهت دارا بودن بافت تاریخی) و هزارو 855 روستای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و متوسط درصد بهره‌مندی خانوارهای شهری و روستایی استان به 97 درصد رسیده است .

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با عنوان این خبر که طرح گازرسانی به 90 روستای استان در حال اجرا است گفت: بر اجرای کامل پروژه بند «ق»، امکان بهره مندی 2 الی 3 درصد دیگر از خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز ایجاد خواهد شد .

مهندس اکبر گفت: هزینه گازکشی به روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پای علمک بر عهده شرکت گاز استان ، ولی هزینه لوله کشی در داخل منازل بر عهده خود مشترک است .

وی ادامه داد: روستاهایی که در طرح هادی قرار دارند امکان بهره‌مندی از گاز را خواهند داشت و روستاها و یا افرادی که خارج از این طرح ساکن می باشند با پرداخت قدرالسهم می توانند گازدار شوند .

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان این موضوع که در سال گذشته 9/6 میلیارد مترمکعب گاز در استان مصرف شده است اظهار کرد: در سال 95 با وجود سرمای گسترده،شاهد هیچگونه قطعی گسترده گاز در استان نبودیم که این مهم با تلاش شبانه روزی کارکنان خدوم شرکت گاز و  رعایت صرفه جویی در مصرف گاز توسط مشترکین فهیم گیلانی محقق شده است .

مهندس اکبر اظهار کرد: عملیات توسعه‌ای گاز در استان به مراحل پایانی خود نزدیک شده است و این شرکت در جهت افزایش سطح رضایتمندی مشترکین اجرای پروژه‌های کیفی مانند پروژه قرائت و چاپ همزمان صورتحساب گاز را در اولویت قرار داده است .

وی با اعلام این مطلب افزود:در اين سيستم كنتورخوان با مراجعه به درب منزل و قرائت كنتور، صورتحساب گاز را در محل چاپ گرفته و در اختيار مشترك قرار می دهد و بر اساس بررسی های بعمل آمده این طرح سبب افزایش سطح رضایتمندی مشترکین عزیز شده است .

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از تمام گیلانیان فهیم خواست با مدیریت و صرفه جویی در مصرف گاز، علاوه بر کمک به همکاران شرکت گاز درجهت پایداری شبکه گاز در استان، هزینه کمتری را بابت گازبها متحمل شده و این انرژی پایان پذیر را برای نسل‌های بعدی نیز حفظ کنیم .

بند (ق) بندي در تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 كل كشور است كه بر اساس آن تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار كه هزينه گازرساني به هر خانوار در مناطق سردسير كمتر از 6 ميليون تومان باشد بايد از نعمت گاز برخوردار شوند.