بی ثباتی در افزایش نرخ بهره بانکی و افزایش نرخ ارز و هزینه های جاری و کلاً نقدینگی مشکل اصلی اقتصاد کشور است.

به گزارش نداي گيلان، مهندس حسین فلاح ابراهیمی یکی از تولیدکنندگان بسیار موفق استان گیلان است که علیرغم تمام مشکلات تولید این مرد راست قامت به جهت وطن دوستی و تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام به سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی کرده است که در همین راستا خبرنگار ما گفتگویی با ایشان انجام داده است که از حضور مبارکتان می گذرد:

ابتدا خودتان را معرفی کنید و از سوابق کاری خودتان بفرمایید؟

اینجانب حسین فلاح ابراهیمی، مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی روغن موتور ستاره لاهیج، که در زمینه تولید انواع فرآورده های روغنی در بازارهای داخلی و صادراتی فعالیت داشته و با تلاش مدیران و متخصصان تراز اول در این مجموعه تولیدی و صنعتی، این واحد سالها به عنوان تولید کننده و صادر کننده نمونه و خوشنام کشور برگزیده شده که جزء سوابق با ارزش شرکت می باشد.

درباره شرکتی که مورد بهره برداری قرار دادید بفرمایید چه میزان سرمایه و چه تعداد اشتغال زایی انجام داده اید و روند تاسیس شرکت فوق را بفرمایید؟

شرکت ستاره لاهیج «روغن موتور ملت» تولید کننده انواع روغن موتور، روغن دنده، روغن هیدرولیک، گریس، گریس نسوز، ضد یخ و … با برندهای ملت، آفتاب، مهتاب، GEM، Mellat ،Signal oil، Fit، Fab واقع در شهرک صنعتی لوشان در سال 1374 تاسیس و در سال 1378 به بهره برداری رسید و تاکنون توانسته ایم بر اساس قوانین و مقررات سازمان استاندارد ایران و قوانین گمرک محترم جمهوری اسلامی ایران در جهت صادرات پیشتاز باشیم و برای بالغ بر دو هزار نفر از کارشناسان، مهندسین و جوانان جویای کار ایجاد اشتغال نماییم.

پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش توسط دولت چقدر توانسته در رفع مشکلات شما موثر باشد؟

تسهیلاتی که از بدو تاسیس دریافت نموده بودیم کمک رسان بود ولی متاسفانه افزایش قیمت حاملهای انرژی از یک طرف و افزایش سود بانکی قیمت تمام شده کالا بالا رفته و توان رقابت از واحدهای تولیدی گرفته شده است. نرخ بهره بالای سرمایه در گردش، مالیات تکلیفی، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های گاز مصرفی و برق که در طول سال با چندین نرخ در فصل های گرم و سرد محاسبه و از شرکتها دریافت می­گردد و هزینه های حمل و نقل و دستمزد و بیمه امکان رقابت در بازار مصرفی و صادراتی را دشوار نموده است و در نتیجه با دریافت تسهیلات با بهره بالا امکان رقابت سلب گردیده است.

با توجه به اینکه این مصاحبه بصورت سراسری منتشر خواهد شد، چه انتظاری از مسولان و دست اندر کاران کار و صنعت کشور دارید؟

ضمن عرض تشکر از مسئولین پر توان عرصه تولید خواهشمندیم با توجه به بازار و هزینه های بالای سوخت و سربار کارخانه های تولیدی جهت جان بخشیدن به صنعت تولید سرمایه در گردش با سود تک رقمی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند تا بتوانیم با کشورهای رقیب که به دلیل حمایت با سود خیلی ناچیزی که به تولیدکنندگان خود اختصاص می­دهند توان رقابت داشته باشیم. اگر این امکان برای ما تولیدکننذگان فراهم آید تولیدکنندگان ایرانی توان بالایی خواهند داشت و در این راستا امکان جذب نیروهای کار بیشتر بوجود خواهد آمد.

با توجه به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد ایران خدمت بزرگی به کشور انجام داده و در تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان سرمایه گذاری کرده اید چه احساس در این باره دارید و پیشنهادتان به سرمایه گذاران داخلی چیست؟

از آنجایی که وظیفه ای که بر عهده این جانب در ایران عزیزمان و برای مردم خوبمان انجام داده ایم وظیفه الهی بوده و احساس شادمانی دارم و برای همگی آرزومندم که شاد و سلامت باشند. کسانی در بخش تولید باقی می­مانند که شور میهن پرستی، تعصب به مملکت، غیرت به جوانان، عشق به تولید ملی داشته باشند. باید همه با هم دست به دست هم دهیم تا میهن مان را کنیم آباد و این مهم مستلزم همت ملی است. مصرف تولیدات داخلی نه تنها حمایتی از تولید است بلکه حمایت از اشتغال زایی برای جوانان این مرز و بوم نیز می­باشد.

چه افرادی در موفقیت زندگی و کاری شما نقش داشته اند؟

در درجه اول با یاری پروردگار متعال و در درجه دوم ما برادران ابراهیمی و نسل جدیدمان دست به دست هم داده و با دعای خیر خانواده بزرگ ستاره لاهیج به هر چیزی که جهت رسیدن به آن تلاش نمودیم رسیدیم. و از کلیه هموطنان گرامی که در این راستا یاری رسان ما بودند کمال تشکر را داریم.

بنا به تعبیر مقام معظم رهبری امروز شخص شما در صف مقدم جهاد اقتصادی قرار دارید، نظر شما درباره اقتصاد مقاومتی چیست؟

اقتصاد ایران واقعاً مقاومتی است و تعبیر به جایی است. در زمانی که همه کشورهای دنیا در حال جنگ هستند وقتی در کشوری زندگی می­کنیم که امنیت داریم استکبار از هر حربه ای استفاده می­کند که به ایران عزیزمان صدمه بزند. تحریم ها، مشکلات تهیه مواد اولیه و صادرات محصولات و دریافت ارز به کشور همه و همه تولید و رقابت را از تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران می­گیرد. وجود در بازار با همه مشکلات خود مقاومت است. امیدوارم همه متوجه شرایط کنونی کشور باشند و با خرید اجناس ایرانی در این انقلاب فرهنگی در کنار ما باشند تا بتوانیم به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

مشکل اصلی اقتصاد و تولید کشور را در چه می بینید؟

بی ثباتی در افزایش نرخ بهره بانکی و افزایش نرخ ارز و هزینه های جاری و کلاً نقدینگی مشکل اصلی اقتصاد کشور است.

سخن پایانی ؟

برای ماندن با قدرت تلاش می­‌کنیم و چشم انتظار حمایت های مسئولان و مردم همیشه در صحنه هستیم. هر کسی به نوبه خود و در جایگاه خود مسئول آبادی کشور عزیزمان است.