رحیمی با بیان اینکه اقتصاد ایران از ابتدای سال ۹۷ در اتاق عمل بوده و هنوز بیرون نیامده و پس از گذشت ۱۵ ماه اتفاق مثبتی رخ نداده است گفت: سپرده های بانکی دردست تولید کنندگان حیف میل نشده است.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،فرشید رحیمی مدیر عامل شرکت نیوساد و رییس کانون کارآفرینان استان گیلان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در گذشته هیچ ارگانی به به‌ مشاغل خانگی نظارت نمی‌کرد و بلاتکلیف بودند اظهار داشت: با پیشنهاد ما شورای اشتغال کشور آیین نامه ای مصوب کرد که به کمک دانشگاه گیلان و استانداری به یک سیکل ساماندهی شده تبدیل شد.

دومین کافه کارآفرینی گیلان تاسیس می شود

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی،سال گذشته در بندر انزلی اولین کافه کارآفرینی در استان گیلان تاسیس شد خاطرنشان کرد: در سال جدید با کمک پارک علم و فن آوری درحال تاسیس دومین کافه کارآفرینی در گیلان هستیم.

رحیمی با تصریح بر اینکه تا امروز ۱۴شرکت مشاوره کارآفرینی در زمینه های مختلف ،نظیر صنعت و کشاورزی تاسیس شده است گفت: از مزیت های این شرکت ها این است که اگر کسی تصمیم به کارآفرینی داشته باشد می‌تواند به شرکت های مشاور کارآفرینی مراجعه کند.

رییس کانون کارآفرینان استان گیلان با اشاره به اینکه برای حمایت از کارآفرینان به عنوان نماینده بخش خصوصی در کمیته قضایی حمایت از سرمایه گذاری دادگستری نیز بوده ایم افزود: در این کمیته به معضلات مربوط به فضای کسب و کار پرداخته می‌شود و آنها را به وزارت کار اعلام می‌کنیم.

اقتصاد ایران از سال 97 در اتاق عمل است

رحیمی با بیان اینکه اقتصاد ایران از ابتدای سال ۹۷ در اتاق عمل بوده و هنوز بیرون نیامده و پس از گذشت ۱۵ ماه اتفاق مثبتی رخ نداده است گفت: سپرده های بانکی دردست تولید کنندگان حیف میل نشده است.

مصادره 80 شرکت در سال های گذشته

وی با تصریح بر اینکه  حدود ۸۰ شرکت در سال های قبل مصادره شده است خاطرنشان کرد: استان با تمام ظرفیت ها همچون بندر انزلی،آستارا و لاهیجان توانایی اداره یک کشور را دارا است.

رییس کانون کارآفرینان استان گیلان با اشاره به اینکه امروز برای راه اندازی یک پروژه نیاز به سرمایه گذاری بانک وجود دارد این در حالی است که این تسهیلات تا۶۷ درصد سود باز پرداخت می‌شود افزود: بانک ها باعنوان بدون ربا کار انجام می‌دهند اما در ظاهر و عمل اینگونه بنظر نمی‌رسد.

به تنهایی نمی‌توانیم مقابل دلال ها و سرمایه داران بانکی بایستیم

رحیمی با اذعان بر اینکه ما در حوزه حمایت از کارآفرینان تنها هستیم و به تنهایی نمی‌توانیم مقابل دلال ها و سرمایه داران بانکی بایستیم گفت: نیاز داریم این مبحث به یک مطالبه عمومی بدل شود .

با وجود ربا فشارها همگی بر کارگران است/چیزی در کشور ما وجود دارد تورم اقتصادی نیست ،سرقت اقتصادی است

وی افزود:در وضعیتی که ربا مثل نقل و نبات در چرخش است،فشارها همگی بر کارگران است.ما چیزی به عنوان تورم نداریم ،چراکه تورم بطور یکنواخت افزایش می یابد.چیزی در کشور ما وجود دارد تورم اقتصادی نیست ،سرقت اقتصادی است.

رییس کانون کارآفرینان استان گیلان  در تکمیل صحبت های خود افزود: درواقع صورت مسئله مربوط به فضای کارگر و کارفرما  نمی‌شود و به فضای پولی بیمار مربوط است .

وی در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳استارتاپ سازماندهی شد و ما در ابتدای این مسیر هستیم خاطرنشان کرد:دانشگاه شریف در این زمینه پیشرو بوده است و مادر تلاشیم که در استان گیلان مسیر دانشگاه صنعتی شریف را طی کنیم واین مسیر در۲سال آینده طی می‌شود.