دلق پوش گفت:مشکلات واحدهای تولیدی استان صرفاً بحث مالی و نقدینگی نیست بلکه عمده مسائل بخش تولید و برخی از مسائل کارخانه‌ها مشکل‌دار، عدم مهارت در کار حرفه‌ای مدیریت تخصصی بخش تولید هست.

به گزارش ندای گیلان،فرهاد دلق‌پوش  با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان گیلان اظهار کرد: این استان نسبت به سایر استانها با امکانات زیرساختی موجود نظیر ترانزیت هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی، بایستی در جذب سرمایه‌گذاری در بخش تولید و تجارت سرآمد باشد.

وی با اشاره به فرسودگی تجهیزات برخی از واحدها که توان تولید و رقابت را ندارند گفت: باید با بروز رسانی، نوسازی و استفاده از فنّاوری روز دنیا حضور توانمند خود را در چرخه تولید و بازار رقابتی حفظ نموده تا جهش خوبی در رونق تولید و اشتغال و در گام بعدی صادرات و ورود به بازارهای جهانی را داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اذعان به مقوله تولیدات و صادرات افزود: نگاه و توجه ویژه به صادرات همواره باید در طرح و برنامه مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی استان قرار داده شود.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان به برخی مشکلات واحدهای تولیدی استان اشاره و بیان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی استان صرفاً بحث مالی و نقدینگی نیست بلکه عمده مسائل بخش تولید و برخی از مسائل کارخانه‌ها مشکل‌دار، عدم مهارت در کار حرفه‌ای مدیریت تخصصی بخش تولید هست.

وی بابیان اینکه عارضه‌یابی سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده ضروری است گفت: باید ضمن آسیب‌شناسی واحدهای تولیدی، تصمیمات و رویکرد استان را به نحوی جهت‌گیری نماییم تا همسو با منویات مقام معظم رهبری و اهداف دولت تدبیر و امید در قانون برنامه ششم توسعه باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان مطرح کرد: تاکنون 21 جلسه اصلی این کارگروه را داشته‌ایم و تعداد جلسات فرعی ما 158 جلسه و میزان تحقق مصوبات 48 درصد در نیمه نخست امسال بوده است که بیشترین همکاری و حمایت از جانب بانک ملی و در مراتب بعدی از سایر بانک‌های عامل استان نظیر تجارت و سپه و… بوده است.

دلق‌پوش با اشاره به میزان سود بانکی تسهیلات، جهت رونق تولید افزود: پرداخت تسهیلات با نرخ کنونی به تولیدکنندگان، نیاز به بازنگری دارد و اهرم‌های تشویقی برای تولیدکنندگان باید جاذبه لازم را جهت سرمایه‌گذاری و ورود به عرصه تولید داشته باشند.