معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری گفت: مشکلات انتقال کالا و جابجایی از برخی بنادر جنوبی به شمالی رفع شده است.

به گزارش ندای گیلان از انزلی، سعید شیرکوند در حاشیه بازدید از بندرگاه انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقتصاد کشور از سیر نزولی مدنظر دشمنان به سوی روند رو به رشد تغییر مسیر داده و با قدرت در حال حرکت است.

وی افزود: به دلیل اینکه بخشی از واردات کالاهای اساسی کشور از روسیه و کشورهای حاشیه خزر و اوراسیا از انزلی صورت می‌گیرد، این بندرگاه می تواند نقش تاثیر گذاری در این خصوص داشته باشد.

شیرکوند خاطرنشان کرد: واردات کالا در بندرانزلی ثابت تر از گذشته شده و در کنار بررسی عملکرد گذشته، برنامه ریزی لازم برای آینده این بندر شکل گرفته و مشکلات انتقال کالا و جابجایی از برخی بنادر جنوبی به شمالی رفع شده است.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: در گذشته بندرانزلی محل تخلیه حجم بسیاری از آهن الات و چوب بود و امروز در حال پیگیری صادرات آن هستیم .

وی با اشاره به واردات غلات و تخلیه آن در بندرگاه انزلی تاکید کرد: تلاش ما براین است تا مدت زمان ترخیص کالا در این بندرگاه را کاهش دهیم.

معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به لزوم لایروبی تالاب انزلی در راستای توسعه گردشگری این شهر ساحلی افزود: امیدواریم با لایروبی بخشی از تالاب شرایط بهتری برای گردشگری بندرانزلی فراهم شود .

شیرکوند خاطر نشان کرد: با توجه به بازدید از کشتی میرزا کوچک خان، مقرر شد این کشتی در آینده نزدیک راه اندازی و به حرکت در آید تا گردشگری گیلان و بندرانزلی بیش از پیش رونق یابد .

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهوری به همراه مدیر کل حوزه معاونت هماهنگی و نظارت، رییس امور اقتصادی و بازرگانی ، رییس امور تولیدی و زیربنایی و مدیر حوزه معاونت اقتصادی معاون اول رییس جمهور و همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از ظرفیت های توسعه ای بندرگاه انزلی بازدید کرد.

بازدید از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی و حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی گیلان از برنامه های سفر معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی دکتر اسحاق جهانگیری است.

بندرگاه انزلی با 10 پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری بیش از شش میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.