نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه گیلان همچنان کانون بحران کرونا کشور است و این استان در شرایط حساسی قرار دارد، گفت:اگر همکاری‌های مردم و رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت ادامه پیدا نکند موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان گیلان آغاز می‌شود.

به گزارش ندای گیلان،محمد حسین قربانی ، برخورد شدید با افراد یا عاملان تولید و عرضه مواد الکلی تقلبی در استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: هرگونه دخالت در امور بهداشتی و درمانی عواقب بسیار سختی دارد و بدون شک ستاد مقابله با ویروس کرونا و قوه قضائیه به شدت با مصادیق آن برخورد می‌کنند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در پاسخ به اینکه آیا تاکنون مواردی مبنی بر تولید و عرضه فرآورده‌های الکلی تقلبی در این استان مشاهده شده است یا خیر عنوان کرد: در گیلان آن‌طور که در سایر نقاط کشور شاهدش بودیم به ندرت این اتفاقات رخ داده است که این نتیجه همکاری خوب ناظران سازمان غذا و دارو و دستگاه قضا است.

قربانی به صحبت‌های دیروز آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش‌های جهادگونه بسیار زیادی برای آرام کردن نسبی شرایط استان گیلان انجام شد بنابراین با کسانی که در هر فضایی با سلامت مردم بازی کنند باید به شدت برخورد شود و شخص خاطی به اشد مجازات برسد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همکاری مردم استان گیلان با ستاد مقابله با ویروس کرونا را رضایت‌بخش خواند و با بیان اینکه در صورت ادامه این شرایط، کنترل قطعی بحران ممکن خواهد بود تصریح کرد: بنده مجدداً باید اعلام کنم که گیلان همچنان کانون بحران کرونا کشور است و این استان در شرایط حساسی قرار دارد.

وی ضمن همدردی با خانواده‌های جانباختگان و شهدای خدمت گیلان، تسلط کادر بهداشت و درمان حاضر در ستاد مدیریت بحران کرونا بر اوضاع استان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اگر همکاری‌های مردم و رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت ادامه پیدا نکند موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان گیلان آغاز می‌شود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با تأکید بر اینکه در صورت شروع موج دوم فعالیت ویروس کرونا در گیلان، میزان خسارت‌ها و آسیب‌های ناشی از آن به مراتب بیشتر از مرحله نخست است اظهار داشت: ما نگران ایجاد این وضعیت در گیلان هستیم زیرا کادر بهداشت و درمان استان به علت هفته‌ها کار سخت و مداوم خسته است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان سخنان امروز سخنگوی وزارت بهداشت و درمان که در آن تعداد مبتلایان کل کشور به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد ابراز داشت: این آمارها نشان دهنده یک اعلام خطر است بنابراین از مردم می‌خواهیم تا پایان تعطیلات فروردین با ستاد مدیریت بحران کرونا همکاری کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از راه‌اندازی نقاهتگاه ۲ هزار تختخوابی تهران توسط نیروهای مسلح با محوریت نیروی زمینی و ارتش سخن گفت و افزود: تمام این اقدامات نشان می‌دهد زمینه برای ایجاد موج دوم بحران شیوع کرونا مستعد است و مردم در کنار پرهیز از هرگونه سفر باید اقدامات احتیاطی را بیشتر از قبل جدی بگیرند.

/tasnim