معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به افتتاح آزمایشی راه آهن قزوین - رشت گفت: مشاغل زیادی در کنار این خط ریلی ایجاد می شود که باید از ظرفیت آن استفاده کنیم.

به گزارش ندای گیلان،محمدباقر نوبخت در حاشیه افتتاح آزمایشی قطار قزوین به رشت در جمع خبرنگاران بیان داشت: امروز یک روز تاریخی برای مردم گیلان است که به عنوان خاطره ای در اذهان می ماند چراکه مطالبه ای که سال ها در انتظار تحقق آن بودند، وقوع یافت و گیلان به شبکه راه آهن سراسری کشور اتصال پیدا کرد و بزودی به شبکه جهانی نیز متصل می شود.

وی با یادآوری افتتاح آزمایشی این خط ریلی طی امروز و بهره برداری رسمی با حضور رئیس جمهوری در آینده ای نزدیک ادامه داد: دکتر روحانی تاکید داشت که این کار زودتر به سرانجام برسد و گیلانی ها و سایر هم وطنان بتوانند از آن استفاده کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: کار ما با اتمام قطعه قزوین به رشت به تازگی آغاز شده و اکنون در مسیر رشت به سمت انزلی، به دو شاخه تبدیل می شود که شاخه ای از آن به بندر انزلی و همچنین بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی می رود تا بتوانیم حمل و نقل دریایی را به صورت ریلی هم انجام دهیم.
نوبخت با تصریح اینکه قطعه بعدی برای اینکه کشورهای همسایه هم بتوانند از این راه آهن استفاده کنند باید به آستارا مرتبط شود، گفت: همه اعتبارات این بخش تحقق یافته و مشاوران نظرات خود را در ارتباط با اتصال راه آهن رشت به آستارا ارائه داده اند.
وی اضافه کرد: در تلاش هستیم زمان افتتاح رسمی راه آهن قزوین – رشت، کار اتصال این خط ریلی از رشت به آستارا آغاز شود چراکه بدون تردید فعال شدن این خط ریلی و مزیت های جانبی آن، زمینه ساز مسافرت هم وطنان به گیلان با استفاده از قطار و دوری از مشکلات ناشی از سفرهای جاده ای خواهد بود.
معاون رئیس جمهوری در خاتمه سخنانش گفت: به طور حتم، موضوع گردشگری رونق یافته و نیز شغل هایی متعدد در کنار این طرح بوجود می آید.