ندای گیلان:جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان با حضور محمدعلی نجفی برگزار شد.

ندای گیلان:محمدعلی نجفی صبح امروز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان با قدردانی از حضور پر شور مردم در انتخابات اظهار کرد: فرمانداران تلاش بسیاری در برگزاری انتخابات داشتند و انتخابات در گیلان جزو بهترین‌ها در کشور گزارش شده است.

وی به وجود برخی کاستی‌ها اشاره کرد و افزود: مشارکت گیلانی‌ها در انتخابات از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت توزیع کالا در استان مطلوب است، تصریح کرد: بازار کالایی از آرامش نسبی خوبی در گیلان برخوردار است.

وی در ادامه از ذخیره‌سازی 100 تا 200 روز گندم در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی گندم نباید به معنای مصرف بیش از اندازه باشد.

نجفی به تدبیر دولت در افزایش خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: مهر ماه امسال تمام مبلغ خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به عملکرد خوب دولت در پرداخت برگ سبز چای، خاطرنشان کرد: امسال خرید برگ سبز چای 26 درصد افزایش داشته و این مقدار در برنامه نبود و برای تأمین منابع مالی آن نیاز به مصوبه دولت داشت.

استاندار گیلان به بازار مناسب مرغ در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تولید مرغ باید برای تولیدکننده مقرون به‌صرفه باشد و کاهش نهاده‌ها در این زمینه تاثیرگذار است.

وی درباره صادرات سیب زمینی از گمرکات گیلان، تصریح کرد: تاکنون 21 هزار تن سیب‌زمینی معادل هشت میلیون دلار از گمرکات استان گیلان صادر شده است.

نجفی گیلان را استان گردشگرپذیر خواند و متذکر شد: امسال پیش‌بینی می‌شود‌ تعداد بیشتری مسافر نوروزی وارد گیلان شوند.

وی با اشاره به ابنکه کیفیت میوه توزیع شده در سال گذشته مطلوب نبود، خاطرنشان کرد: امسال در آستانه نوروز باید برای توزیع میوه با کیفیت در بازار دقت لازم صورت گیرد.