رئیس سازمان برنامه بودجه گیلان گفت:91 هزار نفر در این استان از طریق اینترنت در سرشماری نفوس و مسکن ثبت نام کرده اند و شهرستان های رضوانشهر، بندرانزلی و رودسر بیشترین ثبت نام را ثبت کرده اند

به گزارش  ندای گیلان از انزلی، کیوان محمّدی در بازدید از ستاد سرشماری در شهرستان های فومن، شفت، ماسال و بندرانزلی از آخرین آمار به دست آمده از ثبت نام سرشماری اینترنتی در استان در دوشنبه سخن گفت و افزود: در این مدت  91 هزار نفر در گیلان از طریق اینترنت در سرشماری نفوس و مسکن ثبت نام کرده اند.

وی اضافه کرد: در این بین شهرستان های رضوانشهر، بندرانزلی و رودسر ، عملکرد بهتری نسبت به سایر شهرستان های استان در ثبت نام اینترنتی داشته اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان  با بیان اینکه گیلان در عرصه های مختلف از جمله IT، جز استان های پیشرو بوده  ادامه داد: علی رغم همه تلاش ها، ضریب نفوذ اینترنت در گیلان با ثبت نام اینترنتی همخوانی ندارد. با توجه به اینکه زیر ساخت استان نسبت به میانگین کشوری بالاست انتظار استقبال بالاتری داریم.

مدیر اجرایی سرشماری استان گیلان اضافه کرد: میانگین ثبت نام خانوارها در گیلان با سطح کشور تقریباً یکی است. لذا می طلبد با همکاری همه دستگاه ها و مردم عزیز بتوانیم در مدت زمان باقی مانده جایگاه گیلان را ارتقا دهیم.

وی  ثبت نام ۱۵ درصدی را در شرایط فعلی امیدوار کننده دانست و گفت: اگر به ۳۵ درصد ارتقاء پیدا کند ایده آل است.

محّمدی تصریح کرد: صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها، ورود اطلاعات بدون واسطه، دقت و سرعت از مزایای سرشماری اینترنتی است. در دسترس بودن کارت ملی و کدپستی برای ثبت نام اینترنتی کفایت می کند.

وی توصیه کرد: اطلاع رسانی به بستگان، دوستان، همکاران تاثیر بسزایی در افزایش مشارکت اینترنتی خواهد داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان وی از ابلاغ بخشنامه ای  مبنی بر مکلف شدن فرمانداران ،مدیران و روسای دستگاهها و موسسات ئر خصوص فراهم نمودن شرایط برای ثبت نام اینترنتی کلیه کارمندان استان خبر داد و گفت: براین اساس فرمانداران و مدیران کل می باید در روز 25 مهرماه، فهرستی ازکارکنانی که سرشماری ابنترنتی نموده اند  به ستاد سرشماری استان ارائه دهند.

وی گفت: در پایان سرشماری  از مدیران شهرستان ها موفق تقدیر بعمل خواهد آمد. برای مردم عزیز هم هدایایی به قید قرعه در نظر گرفته خواهد شد.

محمّدی با تأکید براینکه سرشماری جهت رفاه و برنامه ریزی برای مردم و توسعه کشور است، در خصوص نگرانی مردم از شرکت در سرشماری و ارائه اطلاعات اطمینان داد:  دولت اگر بخواهد برای یارانه یا حقوق و دیگر مزایا تصمیماتی بگیرد باید از جای دیگر اطلاعات خود را اخذ کند. لذا سرشماری هیچ ربطی به این موضوعات ندارد و صرفاً اطلاعات جمعیت شناختی اخذ می شود.

وی افزود:در این بین رسانه ها می توانند نقش مهمی در روشنگری مردم داشته باشند. در غیر اینصورت تأثیر منفی بر روند اجرای سرشماری خواهد داشت.

محمدی  با اشاره به اینکه پنج هزار نفر متقاضی جمع آوری آمار در گیلان بودند، اظهار داشت: از این بین تعداد 900 نفر پس از برگزاری آموزش ها و کلاس ها از 25 مهر به مدت یک ماه بصورت چهره به چهره با مراجعه به منازل، برای سرشماری فعالیت می نمایند.